تمامی شعب دادگستری‌ها و دادسرا‌ها مکلف به حمایت از آمران به معروف هستند

رئیس قوه قضائیه اخیرا تمامی شعب دادگستری‌ها و دادسرا‌ها را مکلف به حمایت از اجرای این قانون کرد.

تمامی شعب دادگستری‌ها و دادسرا‌ها مکلف به حمایت از آمران به معروف هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هادی ملکی رئیس دادگستری ساوه در نشست هم اندیشی امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان به حمایت قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی با حساسیت این مهم را پیگیری و رییس قوه قضائیه نیز اخیرا تمامی شعب دادگستری‌ها و دادسرا‌ها را مکلف به حمایت از اجرای این قانون کرد.

ملکی با اشاره به لزوم پیگیری امر به معروف و نهی از منکر افزود:در نظام اسلامی ما اهمیت به این مسئله موجب تصویب قانون و ارایه شفاف راهکار‌های عملی در این زمینه شده است.

او به گستردگی حوزه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هم اشاره و اضافه کرد: منکر فقط بی حجابی نیست بلکه فساد اداری، روابط سوء افراد در جامعه و ناهنجاری‌های اجتماعی را هم نباید مورد غفلت قرار داد.

رییس دادگستری ساوه ادامه داد: رسانه‌ها باید در چارچوب مقررات بدون جهت گیری و صرفا برای طرح موضوعات، مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را پیگیری کنند و در این راستا از حمایت‌های دستگاه قضایی هم بهره‌مند خواهند شد.

ضرورت حضور جدی رسانه در طرح موضوعات در جامعه

مجید علیپور دادستان ساوه هم با اشاره به ضرورت حضور جدی رسانه در طرح موضوعات در جامعه گفت: در مدت حضورم تا کنون، خبرنگاری را به دستگاه قضایی احظار نکردیم که نشان از توجه به جایگاه این قشر را دارد.

علیپور با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به صورت جدی حقوق شهروندی را پیگیری کنند، افزود: رسانه‌ها در کنار انعکاس اخبار گوناگون، اعتماد، فضای روانی آرام و نشاط اجتماعی را با انتشار اخبار امیدبخش به جامعه هدیه کنند و با ظرفیت‌سازی جامعه، فضای عمومی را به سمت تقویت اعتماد مردم نسبت به نظام آماده کنند.

سرهنگ دستجانی فرمانده سپاه ناحیه ساوه هم در این نشست گفت: از رسانه‌ها به عنوان ابزار‌های تبلیغی امر به معروف و نهی از منکر توقع داریم بیش از گدشته به تبیین و تقویت این مهم بپردازند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.