گزیده‌ بیانات رهبر انقلاب درباره روایت کربلا؛

روز نهم/ اباالفضل العباس اولین کسی بود که برای شهادت اعلام آمادگی کرد

گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب از سری روایات کربلا با موضوع فداکارای اباالفضل العباس علیهم السلام را می‌خوانید.

روز نهم/به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، گزیده‌ای از بیانات ایشان را با موضوع «استقامت سیدالشهدا (ع) در واقعه کربلا» منتشر کرد.


بیشتر بخوانید: روز هشتم/ علی‌اکبر در راه حق دلش نلرزید


بر اساس این بیانات در این تصویر نوشته شده است:

اباالفضل العباس اولین کسی بود که آمادگی شهادتش را اعلام کرد.

شب عاشورا، امام حسین احتمال زیاد می‌دهد که فردا، روزی باشد که سرنوشت او در آن روز رقم زده می‌شود، می‌فرمایند من گمان می‌کنم آن روزی که با این جمع داریم، فردا باشد. یعنی فردا ما جنگ نهایی مان که شهادت همه ما در آن است، انجام خواهد گرفت. بعد می‌فرماید: من به همه شما اجازه دادم، حتی یک نفر شما هم نماند، اشکالی ندارد؛ هیچ عهدی از من به گردن شما نیست، بروید. این شب شما را پوشانده است، شب را شتر راهوار خودتان قرار بدهید و راه بیفتید بروید.

اول کسی که در مقابل این حرف‌ها پاسخ داد، اباالفضل العباس بود؛ عباس بن علی علیه‌السلام بلند شد ایستاد، گفت: برادر! ما چرا این کار را انجام بدهیم؟ برای اینکه چند روزی بعد از تو بیشتر زنده بمانیم! خدا به ما آن روز را نشان ندهد که ما بعد از تو زنده بمانیم، تو کشته بشوی و ما زنده باشیم.

روز نهم/ اباالفضل العباس اولین کسی بود که برای شهادت اعلام آمادگی کرد

روز نهم محرم که به «روز تاسوعا» معروف است، آخرین روزی است که امام حسین(ع) و اصحاب‌شان شبانگاه آن را درک کردند. روز تاسوعا همانند روز عاشورا در میان شیعیان و دلدادگان اهل بیت در سراسر دنیا اهمیت بالایی دارد که هرساله در این روز به سوگواری و عزاداری می‌پردازند. روز نهم محرم را منتسب به ساقی دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) می‌دانند.

در این روز شمر، امان نامه‌اى از عمر بن سعد براى چهار فرزند رشید و دلاور ام‌البنین علیهاالسلام یعنى عباس، عبدالله، جعفر و عثمان آورد تا آنان را از سپاه امام حسین (ع) جدا سازد. حضرت اباعبدالله(ع) با وجود اینکه از نیت پلید شمر آگاهی داشتند، از حضرت عباس(ع) خواستند تا پاسخ او را بدهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.