هشدار نخست‌وزیر یونان به اردوغان در خصوص مهاجران

نخست‌وزیر یونان به رئیس‌جمهور ترکیه هشدار داد اروپا را با هجوم مهاجران به این قاره تهدید نکند.

هشدار نخست وزیر یونان به اردوغان در خصوص مهاجرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نخست‌وزیر یونان امروز به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه هشدار داد برای جلب حمایت از برنامه‌های خود در خصوص اسکان مهاجران سوری به قاره اروپا و یا یونان فشار نیاورد.

میتسوتاکیس در یک کنفرانس خبری در شمال یونان گفت: «آقای اردوغان باید متوجه باشد که نمی‌تواند در تلاش برای تامین منابع بیشتر به منظور رسیدگی به پناهجویان، یونان و اروپا را تهدید کند».

پنجشنبه گذشته، اردوغان گفته بود اگر آنکارا حمایت‌هایی در خصوص برنامه خود برای اسکان یک میلیون پناهنده در شمال سوریه دریافت نکند، کشورش دروازه‌های ورود مهاجران را به اروپا خواهد گشود. در اوایل سال جاری، ترکیه اعلام کرد بر اساس قرارداد کنونی خود با اتحادیه اروپا حدود ۳۵ میلیارد دلار برای میزبانی چهار میلیون آواره سوری هزینه کرده است.

در مارس ۲۰۱۶، اتحادیه اروپا و ترکیه به توافق رسیدند که اقدامات سختگیرانه‌تری علیه قاچاقچیان انسان انجام دهند و مهاجرت غیرقانونی از طریق دریای اژه را متوقف کنند. به این منظور بروکسل متعهد شد ۶ میلیارد یورو (حدود ۶.۶ میلیارد دلار) برای کمک به ترکیه به منظور رسیدگی به میلیون‌ها پناهجو در این کشور در نظر بگیرد. اما بر اساس گفته آنکارا، تا ژوئن ۲۰۱۹ تنها ۲.۴۵ میلیارد دلار به این امر از سوی اتحادیه اروپا اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار