۴ گروه بر ذبح بهداشتی دام نذری در پلدختر نظارت دارند

رئیس شبکه دامپزشکی پلدختر گفت: چهار گروه ثابت و سیار در روز‌های تاسوعا و عاشورا بر ذبح بهداشتی دام‌های نذری در شهر‌های پلدختر و معمولان نظارت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا عسکری رئیس شبکه دامپزشکی پلدختر روز دوشنبه  اظهار داشت: بازرسان ما در ۴ گروه شامل ۲ اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های نذری نظارت می‌کنند.

عسکری افزود: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام و اطمینان از سلامت دام بازرسان شبکه دامپزشکی پلدختر در گروه‌های سه نفره بر ذبح دام‌ها در تاسوعا و عاشورا نظارت دارند.

وی گفت: یک نفر به صورت ثابت به منظور پاسخگویی به سوالات مردم پلدختر و معمولان دراین ایام در محل این شبکه مستقر است.

رئیس شبکه دامپزشکی پلدختر از شهروندان و خیرین خواست دام زنده برای ذبح نذورات خود را از مراکز مجاز مانند میدان عرضه دام تهیه و تامین کنند.

عسکری از شهروندان پلدختر و معمولان خواست بر اساس اطلاع رسانی انجام شده و به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برای بازرسی از لاشه دام‌های ذبح شده و اطمینان از سلامت آن با شبکه دامپزشکی هماهنگی و همکاری کنند.

وی افزود: برای اطمینان از سلامت گوشت نذری و به ویژه جلوگیری از شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، حتی الامکان آن را در دمای ۴ درجه سانتی گراد به مدت ۲۴ ساعت نگهداری کنند و یا به مدت سه یا چهار ساعت در دمای فریز نگهداری و بعد از این مدت مورد استفاده قرار دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی پلدختر گفت: این اداره آمادگی لازم برای هر گونه همکاری با مردم را دارد و شهروندان می‌توانند برای بازرسی کشتار نذورات در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی با شماره تلفن ثابت ۰۶۶۳۲۲۲۲۲۳۰ و تلفن همراه ۰۹۱۶۸۷۷۶۶۷۶ هماهنگی کنند.

عسکری افزود: شهروندان باتوجه به احتمال شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام سایر روز‌ها نیز از خرید هر گونه گوشت فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند.

انتهای پیام/ر

نظارت ۴ گروه بر ذبح بهداشتی دام نذری در پلدختر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار