خبرگزاری فرانسه گزارش داد:

پسران ملک سلمان سمت‌های کلیدی را در قبضه خود درآورده‌اند

با انتخاب پسر ۵۹ ساله پادشاه سعودی به عنوان وزیر انرژی، سمت‌های کلیدی عربستان هر چه بیشتر در اختیار این خانواده قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرانس پرس در مطلبی نوشت سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان، با انتخاب فرزندش شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان به عنوان وزیر انرژی و نفت، پست‌های کلیدی این کشور را در حوزه سیاست، دفاع و نفت در قبضه خاندان خود قرار داد.

انتخاب شاهزاده عبدالعزیز -بردار ناتنی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان- در شرایطی صورت گرفت که عربستان سعودی برای واگذاری بخشی از سهام شرکت آرامکو- غول نفتی عربستان- آماده می‌شود. این در حالی است که شاهزاده خالد بن سلمان، پسر سوم سلمان بن عبدالعزیز، نیز عهده‌دار پست معاون وزیر دفاع این کشور است و پیش از تصدی این پست، سفیر عربستان در آمریکا بود.

فرزندان سلمان بن عبدالعزیز که عهده دار پست‌های مهم و حساس در عربستان هستند به شرح زیر است:


محمد بن سلمان:

پسران ملک سلمان سمت‌های کلیدی را در قبضه خود درآورده‌اند
ستاره محمد بن سلمان ولیعهد ۳۴ ساله عربستان به سرعت درخشید و در ژوئن ۲۰۱۷ جانشین محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان، شد. دیپلمات‌ها احتمال می‌دهند در صورتی که محمد بن سلمان پس از پدرش به پادشاهی عربستان برسد، به مدت نیم قرن حکومت این کشور ثروتمند را به دست بگیرد.

ولیعهد عربستان همچنین عهده‌دار پست‌های متعددی در این کشور از جمله وزارت دفاع و صندوق سرمایه‌گذاری‌های عمومی است.

عربستان سعودی در دوره ولیعهدی محمد بن سلمان شاهد اصلاحات متعددی است، اما در عین حال با انتقادات زیادی مواجه شده است.

وی همچنین به دست داشتن در ترور جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار معارض عرستانی، در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه متهم شد، اما مقامات سعودی هرگونه ارتباط محمد بن سلمان با این مسئله را تکذیب کردند. محمد بن سلمان ارتباط محکمی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و همچنین جرد کوشنر، داماد وی، دارد.

عبدالعزیز بن سلمان:

پسران ملک سلمان سمت‌های کلیدی را در قبضه خود درآورده‌اند
شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان ۵۹ ساله و برادر ناتنی محمد بن سلمان نخستین فرد خاندان سلطنتی عربستان است که عهده‌دار پست وزارت نفت از مناصب مهم این کشور می‌شود. وی تجربه زیادی در بخش نفت عربستان دارد و عهده‌دار چندین سمت در وزارت انرژی این کشور بوده است.

وی فعالیت خود را در وزارت نفت عربستان در دهه ۱۹۸۰ آغاز کرد و مدرک کارشناسی نفت از دانشگاه ملک فهد دارد و از زمان عهده‌دار شدن پست وزرات نفتی، به شدت با سه وزیر نفت این کشور همکاری دارد.

انتخاب وی در شرایطی صورت گرفت که تلاش‌های آرامکو برای واگذاری پنج درصد از سهام این شرکت افزایش یافته است و هدف از این کار جمع آوری صد میلیارد دلار پول بر اساس نرخ شرکت است که ۲ تریلیون دلار برآورد شده است که البته سرمایه‌گذاران با توجه به کاهش بهای نفت به این رقم شک کرده اند.

خالد بن سلمان:

پسران ملک سلمان سمت‌های کلیدی را در قبضه خود درآورده‌اند
شاهزاده خالد در فوریه گذشته به عنوان معاون وزیر دفاع عربستان انتخاب شد و در اوج بحران کشته شدن خاشقجی و تنش‌های موجود بین ریاض و کنگره آمریکا درباره این مسئله، واشنگتن را ترک کرد.

به گفته مقامات سعودی، در حالی که عربستان به عنوان رئیس ائتلاف نظامی علیه جنبش انصارلله در گرداب منازعه یمن غرق می‌شود، شاهزاده خالد اداره وزارت دفاع عربستان را بر عهده دارد.

شاهزاده خالد همچنین برای عقد قرارداد‌های تسلیحاتی جدید در شرایطی که برخی سازمان‌های حقوقی خواستار توقف فروش اسلحه به این کشور هستند تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۰۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
با انتخاب پسر ۵۹ ساله پادشاه سعودی به عنوان وزیر انرژی، سمت‌های کلیدی عربستان هر چه بیشتر در اختیار این خانواده قرار گرفته است.!!!
باید به جرم چند شغله بودن اخراجش کنند بعد با اره برقی بن سلمان سفاک جلاد در میدان شهر تیکه تیکش کنه
آخرین اخبار