طرف‌های یمنی برای اجرای توافق استکهلم به مذاکره می‌نشینند

یک کشتی متعلق به سازمان ملل میزبان گفت‌وگو میان طرف‌های یمنی با هدف اجرایی کردن مفاد توافقنامه استکهلم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، منابع خبری از آغاز گفت‌وگو میان طرف‌های یمنی با هدف اجرایی کردن مفاد توافقنامه استکهلم درباره استان حدیده یمن خبر دادند. یک کشتی متعلق به سازمان ملل متحد که در آب‌های بین‌المللی پهلو گرفته است میزبان این مذاکرات است.

زیاد الحسنی، خبرنگار العالم در یمن، در این باره گزارش داد، پس از ایجاد وقفه در مذاکرات صلح یمن، این بار هیئت مذاکره‌کننده ملی، بندر حدیده را برای حضور در دور ششم مشورت‌ها و نشست‌های غیر علنی ترک کرد، این دوره از نشست‌ها به ریاست هانی نخله، ژنرال لبنانی، و با محوریت ایجاد مرکز عملیات مشترک، پویا کردن سازوکار آتش بس و توافق برای استقرار افسرانی از دو طرف در مراکز نظارت در نزدیک نقطه تماس، برگزار می‌شود.

هم‌زمان با آغاز تحرکات بین‌المللی، نیرو‌های متجاوز با ادامه گلوله باران مناطق مسکونی در دریهمی، تحیتا و حیس، تحرکات نظامی خود را افزایش دادند. در این حملات تعدادی از غیرنظامیان به شهادت رسیده و یا زخمی شده‌اند.

عبدالجبار الجرموزی، استاندار حدیده به العالم، گفت بی‌توجهی متجاوزان به توافقنامه سوئد و آتش‌بسی که سازمان ملل متحد اعلام کرده است، نشان از بی‌توجهی آنان به نشست‌های اخیری است که بر عرشه کشتی سازمان ملل متحد برگزارمی شود، آنان ثابت کردند به توافقات به عمل آمده درباره توقف درگیری و سازوکار آتش بس تعهدی ندارند و در پی کاهش تنش نیستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار