اختصاص بیش از پنج میلیارد ریال برای مرمت ابنیه‌های تاریخی مهاباد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد از اختصاص بیش از پنج میلیارد ریال برای مرمت ابنیه‌های تاریخی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، غلامرضا عبده سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد گفت: پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی ابنیه‌های تاریخی این شهرستان اختصاص یافته است. 

او افزود: سه حوضخانه سطح شهر، حمام میرزا رسول، آرامگاه بداق سلطان، حمام لج و ساختمان رحیم‌زاده از جمله بنا‌های تاریخی این شهرستان محسوب می‌شوند که عملیات مرمت و بازسازی آن‌ها درحال اجراست.

عبده، با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته برای مرمت کامل بنا‌های تاریخی این شهرستان کافی نیست، گفت: کمبود اعتبارات موجب شده در مواقع اضطراری تنها بتوان از تخریب بیشتر بنا‌ها جلوگیری کرد، چون با این میزان اعتبارات نمی‌توان آن‌ها را به شکل اولیه بازگرداند.

او، با اشاره به اینکه بنا‌های تاریخی به عنوان میراث ارزشمند گذشته می‌توانند موجب جذب گردشگران و رونق اقتصادی شود، افزود: حفاظت از بنا‌های تاریخی در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجانغربی است.

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد اضافه کرد: پارسال نیز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای مرمت و بازسازی ابنیه‌های تاریخی این شهرستان از محل اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافت که صرف ساماندهی این مکان‌ها شد.

شهرستان مهاباد ۹۲ اثرتاریخی ثبت شده ملی دارد.

انتهای پیام/ج

مرمت ابنیه‌های تاریخی مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.