اجرای طرح نذر فرهنگی شهر اراک در تاسوعا و عاشورای حسینی

میلاد تقوایی‌راد:هدف از این نذر فرهنگی را توجه دادن مردم به مسایل‌زیست محیطی و اهمیت بهداشت محیط و هدایت پسماندهای سرگردان برای بازیافت عنوان کرد.

اجرای طرح نذر فرهنگی شهر اراک در تاسوعا و عاشورای حسینیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،میلاد تقوایی‌راد مجری این طرح فرهنگی و زیست‌محیطی گفت: طرح نذر فرهنگی برنامه‌ای نمادین و خودجوش است و مشارکت‌جویان  این طرح در ایام سوگواری سالار شهیدان اقدام به پاکسازی معابر و فضای شهری از ظروف یک‌بار مصرف و پسماندهای پراکنده می‌کنند.

تقوایی‌رادافزود: در این برنامه ۵۰۰ جوان داوطلب اراکی با همکاری سازمان پسماند شهرداری اراک با حضور در مسیرهای عزاداری و از طریق سه ایستگاه مستقر در جوار مصلای بیت‌المقدس، چهاراه دکتر حسابی و مسجدسیدها با ۱۰۰ گروه سه نفره اقدام به جمع‌آوری پسماندهای پراکنده در محیط می‌کنند و مواد زاید پس از عزاداری‌ها به سازمان پسماند تحویل می‌شود.

وی هدف از این نذر فرهنگی را توجه دادن مردم به مسایل‌زیست محیطی و اهمیت بهداشت محیط و هدایت پسماندهای سرگردان برای بازیافت عنوان کرد.

مجری این طرح فرهنگی و زیست‌محیطی خاطرنشان کرد:  ۲۰۰ نفر از اعضای داوطلب نذرفرهنگی امسال فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و این مهم بیانگر رویکرد جوانان به موضوعات سلامت، زیست‌محیطی و مذهبی است.

تقوایی‌راد عنوان کرد: همیاران نذر فرهنگی امسال به صورت غیرمحسوس در حوزه تقویت اخلاقمداری، توسعه مهارت‌های فردی و شهروند مسئولیت‌پذیر نیز فعالیت خواهند داشت.

طرح نذر فرهنگی در اراک سال ۹۴ توسط پنج جوان اراکی از طریق شبکه های اجتماعی کلید خورد که با استقبال مردم مواجه شده  است.

انتهای پیام/ک

 طرح نذر فرهنگی برنامه‌ای نمادین و خودجوش است

برچسب ها: نذر ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.