افزایش بهای نفت برای پنجمین روز متوالی

احتمال ادامه روند کاهش تولید نفت بوسیله کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک باعث صعود بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش امیدواری درباره اینکه سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر کشور‌ها با ادامه روند کاهش تولید نفت موافقت کنند، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) هم برای پنجمین روز متوالی روند صعودی را طی کرد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۰.۷ درصد افزایش، به ۶۳ دلار و یک سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۴۶ سنت افزایش (معادل ۰.۸ درصد)، ۵۸ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه معامله شد.

به دنبال انتصاب شاهزاده عبدالعزیز در روز یکشنبه به عنوان وزیر انرژی جدید عربستان سعودی، بهای طلای سیاه روز دوشنبه هم با افزایش همراه بود. شاهزاده عبدالعزیز اعلام کرده بود که سیاست عربستان سعودی تغییری نخواهد کرد و توافق کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش روزانه ۱.۲ میلیون بشکه نفت همچنان ادامه خواهد یافت.

با ادامه روند صعودی بهای نفت در روز سه شنبه، این طولانی‌ترین دوره افزایش مداوم بهای طلای سیاه از اواخر ماه ژوئیه محسوب می‌شود.

پادشاه عربستان سعودی طی حکمی خالد بن عبدالعزیز الفالح، وزیر انرژی این کشور را برکنار کرد و پسر خود شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان را روز یکشنبه به عنوان وزیر انرژی این کشور انتخاب کرد. وی با این کار برای نخستین بار کنترل این بخش را به یکی از اعضای خانواده سلطنتی واگذار کرد.

اعضای کنفرانس سالانه نفت آسیا و اقیانوسیه روز دوشنبه اعلام کردند که انتظار می‌رود بهای نفت در سال جاری میلادی تحت تأثیر بلاتکلیفی‌های اقتصاد جهانی، جنگ تجاری آمریکا و چین و افزایش ذخایر نفتی آمریکا تحت فشار قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار