مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: ساماندهی و تسریع در اجرای پروژه های عمرانی عشایر استان قبل از فرا رسیدن فصل بارندگی و سرما لازم و ضروری است .

پروژه های عمرانی عشایر باید قبل از رسیدن فصل سرما ساماندهی شودمحمدی مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه  درگفت وگوباخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، با تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان ، تلاش و ایثار و شهادت را درس بزرگ عاشورا عنوان  وبیان کرد: بی شک جانفشانی در خدمت به مردم از اهداف حرکت سید الشهدا و یاران باوفای ایشان و چراغ راه خدمت به جامعه است .

او  با اشاره به بودجه تخصیص یافته و حجم بالای عملیات عمرانی در حوزه عشایر استان ، برای ثمر نشستن برنامه ها قبل از فرا رسیدن فصل بارندگی و سرما باید پایان یابد.

مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه با بیان اینکه عشایر کرمانشاه ۳۰ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تامین می‌کنند، گفت: عشایر استان سالانه بیش از ۱۳ هزار تن گوشت قرمز، ۲۷ هزار تن شیر و فرآورده‌های آن، ۱۷۰۰ تن الیاف دامی شامل پشم، کرک و مو و ۹۰۰ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند.

او با بیان اینکه ۴.۲ درصد جمعیت استان کرمانشاه عشایر هستند، گفت : جامعه عشایری استان کرمانشاه شامل ۱۴ هزار خانوار با ۸۰ هزار نفر جمعیت است که ۶.۷ درصد جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند.

 محمدی به اجرای  طرح شتاب بخشی سواد آموزی عشایراشاره کرد و گفت: امیدواریم با تلاش های جمعی بتوان نرخ بیسوادی در استان را به حداقل رساند .

او گفت:  استان کرمانشاه  به سوی ریشه کن کردن غبار بیسوادی از چهره جامعه غیور عشایر در حرکت است   اما نیازمند به تلاش بیشتر و کمک دستگاه های مرتبط دارد.

محمدی  ایجاد انگیزه کسب علم و ارتقاء توانمندی های عشایر در حوزه علم و معرفت را پیش زمینه ارتقاء سطح معیشت و ایجاد اشتغال پایدار در بین این عزیزان بیان کرد.

انتهای  پیام/ز

 

ریشه کن کردن غبار بیسوادی از چهره جامعه غیور عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.