با ساخت قطعات و تجهیزات صنعتی؛

پایداری واحد‌های تولیدی نیروگاه رامین اهواز محقق شد

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: با ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات صنعتی، پایداری واحد‌های تولیدی این نیروگاه محقق شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نیروگاه رامین اهواز با تکیه بر دانش و تجربه کارکنان خود به اعتماد به جوانان خلاق توانست با ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات نیروگاهی، تولید انرژی برق و پایداری واحد‌های تولید خود را در فصل تابستان و پیک مصرف برق تقویت کند.

ناصر محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پایداری واحد‌های تولیدی مهم‌ترین هدف ما به ویژه در فصل تابستان و پیک مصرف برق است و خرسندیم با تکیه بر دانش و تجربه ارزشمند کارکنان خود توانستیم با ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات نیروگاهی تولید انرژی برق و پایداری واحد‌های تولیدی خود را تقویت کنیم.

او تحریم‌های های صنعتی سال‌های اخیر را فرصتی برای این نیروگاه و صنعت برق دانست و اظهار داشت: جوانان متخصص و متعهد نیروگاه رامین این تهدید مهم و استراتژیک را با تحقیقات و بررسی‌های فنی خود تبدیل به فرصتی برای خودکفایی و بروز توانمندی خود نمودند و هم اکنون اغلب قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را از همین طریق و با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی تولید و تامین می‌کنیم.

علی صفری نیا رئیس اداره نگهداری و تعمیرات توربوژنراتور نیروگاه رامین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان کرد: توربوژنراتور یکی از مهم ترین، حساس‌ترین و فنی‌ترین بخش‌های نیروگاه‌های بخاری محسوب می‌شود و طی ۵ ماهه سال جاری توانستیم با مشارکت شرکت‌های توانمند بومی و نیز بکارگیری ظرفیت‌های داخلی نیروگاه و البته در کنار فعالیت‌های گسترده همکارانمان در سایر قسمت‌های نیروگاه، اقدام به بازسازی و همچنین ساخت قطعات مختلفی در بخش مکانیکال ژنراتور و سیستم کنترل توربین نماییم.

او اذعان داشت: با توجه به شرایط کاری توربین و لزوم توجه به سلامت قطعات و تجهیزات جانبی آن باعث گردید تا با تمرکز بر ساختار علمی و فنی آن‌ها بتوانیم به دانش ساخت و بازسازی اصولی و استاندارد این قطعات دست یابیم.

نیروگاه ۱۸۰۰ مگاواتی رامین اهواز بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تقویت شبکه سراسری و تامین برق مورد نیاز استان خوزستان می‌کند.

انتهای پیام/گ

تعمیر و بازسازی قطعات در نیروگاه رامین اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.