هوشمندسازی و اتصال به شبکه ملی مدارس به کجا رسید؟

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش درباره وضعیت هوشمندسازی مدارس و اتصال به شبکه ملی توضیح داد.

هوشمندسازی و اتصال به شبکه ملی مدارس به کجا رسید؟مهدی شرفی سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند هوشمندسازی مدارس باتوجه به قراردادی که اخیرا با وزارت ارتباطات منعقد شده است، اظهار کرد: هوشمندسازی در مدارس به دو بخش آموزش‌های آنلاین و خدمات اداری تقسیم می‌شود که در این حوزه آموزش و پرورش اقداماتی را دارد، از طرفی دیگر اتصال مدارس به شبکه ملی هوشمند با همکاری وزارت ارتباطات در دستور کار است.

او ادامه داد: در زمینه هوشمندسازی خدمات اداری، صدور کارنامه الکترونیکی دانش‌آموزان، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و مواردی از این قبیل آموزش و پرورش وارد عمل شده است.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش بیان کرد: در زمینه آموزش‌های آنلاین هم پلتفرم‌های آن باید استانداردسازی شود که از حمایت‌های بخش خصوصی در این زمینه استفاده خواهیم کرد و بعد از این اقدام معلمان می‌توانند مشارکت پررنگ‌تری برای فعالیت داشته باشند.


بیشتر بخوانید: راه‌اندازی شبکه ملی هوشمند در مدارس سراسر کشور/ کارنامه دانش‌آموزان الکترونیکی می‌شود


شرفی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه تاکنون چند درصد مدارس هوشمندسازی شده است، گفت: باتوجه به اینکه استانداردی برای هوشمندسازی مدارس نداریم و تعاریف متعددی برای آن وجود دارد، از برخی جوانب می‌توانیم تمام مدارس هوشمند در نظر بگیریم اما در برخی تعاریف این شرایط وجود ندارد.

ورود استارتاپ‌ها به تولید محتوای الکترونیکی

او اظهار کرد: به دنبال ایجاد یک تعریف واحد از هوشمندسازی مدارس و همچنین تولید محتوای آنلاینی هستیم که امکان استفاده تمام دانش‌آموزان از آن وجود داشته باشد.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش از گام‌های ابتدایی برای عملیاتی شدن تولید محتوای آنلاین در سال تحصیلی پیش‌رو خبر داد و بیان کرد: اکنون در مرحله برنامه‌ریزی هستیم و پس از آن با همکاری استارت‌آپ‌ها محتوای الکترونیکی مناسب دانش‌آموزان را تهیه خواهیم کرد.

شرفی اظهار کرد: کارگروهی برای استفاده از ابزارهای نوین و امکانات آنلاین تشکیل شده است که بستر لازم برای هوشمندسازی مدارس و اتصال آن به شبکه ملی هوشمندسازی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار