معاون گردشگری استاندار فارس:

پیاده‌روی اربعین، مردم محور برگزار شود

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس بر لزوم برگزاری مراسم اربعین به صورت مردم محوری تأکید کرد و از مسئولان کمیته‌های ستاد اربعین خواست تا اطلاع‌رسانی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیقی در این خصوص داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ظفر افشون، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در سومین جلسه هماهنگی کمیته‌های تخصصی ستاد اربعین این استان بر لزوم برگزاری مراسم اربعین به صورت مردم محوری تأکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی با اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص شد.

او افزود: گزارش فعالیت‌های انجام گرفته کمیته‌ها در اسرع وقت به دبیرخانه ستاد اربعین استان ارائه و نظارت مستقیم متولیان امر بر این راهپیمایی عظیم و جهانی در اولویت برنامه‌های رؤسای کمیته‌ها قرار گیرد.

افشون بیان کرد: مراسم اربعین علاوه بر اینکه فرصتی برای ترویج آموزه‌های نهضت عاشورا است، نمادی از فرهنگ عمومی مردم ایران و به خصوص مردم فهیم استان فارس خواهد بود.

قائم مقام ستاد اربعین استان فارس از کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی این ستاد خواست تا اطلاع‌رسانی به موقع را به صورت سمعی و بصری داشته باشند.

معاون استاندار فارس بر برنامه‌ریزی و تسهیل هر چه بهتر حمل و نقل زائران به شلمچه تأکید کرد و از ریاست کمیته حمل و نقل و سوخت خواست تا برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص ارائه خدمات و سوخت‌رسانی به وسایل نقلیه زائران داخلی و خارجی را مدنظر قرار دهند.

او همچنین از مسولان کمیته بهداشت و درمان خواست تا ضمن پیش‌بینی مراکز بهداشتی و درمانی، اطلاع‌رسانی در خصوص مسائل بهداشتی و بیماری‌های واگیر دار و نحوه مقابله با آن به زائران اقدامات لازم را معمول دارند.

یادآور می‌شود، طبق گزارش‌های ارائه شده متولیان امر ستاد هماهنگی اربعین حسینی، استان فارس هر ساله به میلیون‌ها زائر اربعین حسینی در استان و مرز شلمچه و مسیر پیاده‌روی اربعین در کشور عراق خدمات اقامتی، رفاهی، بهداشتی و غیره را ارائه می‌کند.
انتهای پیام/م

جلسه هماهنگی کمیته‌های تخصصی ستاد اربعین فارس

برچسب ها: استانداری ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار