بیماری‌های قلبی و عروقی با ۴۳ درصد مهمترین عامل مرگ و میر زنجانی ها

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی با ۴۳ مهمترین دلیل مرگ و میر زنجانی ها در ۵ ماهه نخست امسال بوده است.

بیماری‌های قلبی و عروقی با ۴۳ درصد مهمترین عامل مرگ و میر زنجانی هابه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سید علی شفیعی مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: در ۵ ماهه  امسال برابر با ۱ هزارو ۹۸۸ واقعه وفات به ثبت رسیده که از این تعداد ۹۹.۵۱ درصد وفات‌ها در مهلت قانونی ثبت تا یکسال پس از وقوع به بوده است. 

 شفیعی افزود :یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی، دستیابی به اطلاعات بروز و متقن می‌باشد دراین راستا در ۵ ماهه امسال ۹۹.۵۱ درصد وفات‌ها در مهلت قانونی ثبت تا یکسال پس از وقوع به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: طی ۵ ماهه امسال تعداد وفات ثبت شده در مناطق شهری و روستایی این استان به ترتیب ۱۲۳۸ و ۷۵۰ مورد بوده است.

وی به لحاظ تفکیک جنسیت و منطقه نیز افزود: طی این مدت ۶۷۵ مرد و ۵۶۳ زن در مناطق شهری و ۴۳۶ مرد و ۳۱۴ زن در مناطق روستایی این استان فوت شده اند.

او گفت: تعداد فوت جاری ثبت شده روزانه نیز طی مدت یاد شده به طور متوسط برابر با ۱۳ واقعه می‌باشد که به طور تقریبی در هر ۲ ساعت یک واقعه وفات به ثبت رسیده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی با ۴۳، بیماری‌های سرطان‌ها و تومور‌ها با ۱۲ و حوادث غیر عمد ۸.۴ درصد همواره سه دلیل عمده فوت در ۵ ماهه در این استان بوده است.
 
انتهای پیام/ن

 

بیماری  های قلبی شایع ترین علت مرگ و میر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.