نگرانی از کمبود معلم شدت گرفت؛

کرمان در آستانه بازنشستگی ۱۳ هزار معلم

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: تا چهار سال آینده حدود ۱۳ هزار معلم در این استان بازنشسته می‌شوند که نیاز مبرم به معلم در استان کرمان احساس می‌شود.

کرمان در آستانه بازنشستگی  ۱۳ هزار معلمبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس توان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان امروز در جمع مسئولان رفسنجان گفت: در استان کرمان حدود ۱۳ هزار معلم تا سال ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شوند این در حالی است که تعداد دانش‌آموزان نیز در حال افزایش است.

او افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی باتوجه به دغدغه‌ای که برای تعلیم و تربیت نسل آینده دارند این نکته را مورد تأکید قرار داده‌اند که جذب مهارت‌آموز از طریق ماده ۲۸ برای تأمین نیاز آموزش و پرورش از راه اضطرار باشد، لذا حتی اگر شده علاقمندان به مربیگری و حرفه معلمی به میزان یکسال به صورت فشرده به دانشگاه فرهنگیان بیایند و مهارت‌ها را آموزش ببینند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: در این راستا در دانشگاه فرهنگیان باید ظرفیت‌سازی و از ظرفیت شهرستان‌ها استفاده کنیم و در حال حاضر نیز در شمال استان کرمان به مرکزیت رفسنجان دانشگاه فرهنگیان دائر می‌شود و دانشجو پذیرش خواهد شد تا نیاز‌های استان و کشور تأمین شود.

توان تأکید کرد: ما تا سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۰۰ هزار معلم در سطح کشور و ۱۳ هزار معلم در استان کرمان بازنشسته می‌شوند.

احمد انارکی‌محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به کمبود نیرو ،فرهنگی در استان کرمان و نیز راه‌اندازی اولین مرکز دانشگاه فرهنگیان شمال استان کرمان در رفسنجان اظهار کرد: این مرکز در رفسنجان اول مهر امسال دانشجو معلم پذیرش کرده  و پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند مشغول به کار شوند.

او بیان داشت: توجه به شرایطی که در رفسنجان وجود دارد و این شهر دارای بیش از ۱۲ دانشگاه است و ظرفیت‌های بسیار خوبی را دارد لذا یکی از نیاز‌های اساسی رفسنجان و استان کرمان دانشگاه فرهنگیان است.

او عنوان کرد: اول مهر امسال دانشجو در دانشگاه فرهنگیان رفسنجان پذیرش شده و این دانشگاه به عنوان مرکز دانشگاه فرهنگیان شمال استان کرمان راه‌اندازی می‌شود و سال‌های آینده با توجه به کمبود معلمی که داریم امیدواریم بتوانیم این کمبود را جبران کنیم.

انارکی گفت: در حال حاضر تعدادی از دانشجویان فرهنگی رفسنجان و سایر شهر‌های شمالی استان در بندرعباس و هرمزگان در حال تحصیل هستند که می‌توانند از اول مهر ادامه تحصیلشان را در رفسنجان بگذرانند که با تاسیس دانشگاه‌های فرهنگیان درشهر‌های استان کمبود معلم جبران خواهد شد.
انتهای پیام/ح

کمبود معلم در استان کرمان

برچسب ها: معلم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار