معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قزوین از اختصاص تسهیلات بلا عوض و ارزان قیمت به صاحبان واحد‌های مسکونی خسارت دیده از بارندگی‌های بهار امسال خبر داد.

خانجانیان، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، از اختصاص تسهیلات بلا عوض و ارزان قیمت به صاحبان واحد‌های مسکونی خسارت دیده از بارندگی‌های بهار امسال خبر داد و گفت برای واحد‌های احداثی ۴۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه و ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت خواهد شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان گفت: همچنین برای این افراد ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی و ۵ میلیون تومان هم بلاعوض در نظر گرفته شده است.

خانجانیان افزود: برای واحد‌های تعمیری هم ۱۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه و ۳ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد شد.

او اضافه کرد: دولت این تسهیلات را برای هزار و ۹۵۵ واحد مسکونی خسارت دیده از بارندگی‌های بهار امسال در استان قزوین ابلاغ کرده که از مجموع این واحد‌ها ۳۸۵ واحد مسکونی تعمیری و هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی احداثی است.

خانجانیان افزود: در مرحله نخست تسهیلات به متقاضیان ۸۶۹ واحد مسکونی احداثی و ۲۵۲ واحد تعمیری پرداخت می‌شود.

به گفته او، این تسهیلات به افرادی اختصاص می‌یابد که بعد از حادثه بارندگی، تیم‌های ارزیاب، خانه‌های آن‌ها را ارزیابی و در سامانه ثبت کرده اند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان از مالکان خسارت دیده خواست برای تشکیل پرونده به منظور معرفی به بانک و دریافت تسهیلات تا پایان مهر ماه به شعبه‌های بنیاد مسکن در شش شهرستان مراجعه کنند.

خانجانیان با اشاره به اجرای طرح هادی در روستا‌ها هم گفت: تا کنون هزار و ۲۴ طرح هادی روستایی تهیه شده که از این تعداد ۶۶۲ طرح تهیه و ۳۶۲ طرح بازنگری است.

او افزود: امسال ۱۴۴ طرح هادی را در استان اجرا می‌شود که از این تعداد ۱۳ تهیه طرح و ۵۷ طرح بازنگری است.

به گفته خانجانیان، ۷۴ طرح هم با عنوان طرح بازنگری موضعی است یعنی روستا‌هایی که افق طرحشان تمام شده و با توجه به سرانه جمعیتی مشکلاتی دارند که با اجرای این طرح حل خواهد شد.

او، افق طرح‌ها را ۱۰ ساله بیان کرد و گفت: طرح بازنگری ۱۰۶ روستا هم برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

به گفته معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان، تا کنون طرح هادی در ۴۰۱ روستا اجرا شده است.

انتهای پیام/ک

اختصاص تسهیلات بلا عوض و ارزان قیمت به صاحبان واحد‌های مسکونی خسارت دیده از بارندگی‌

برچسب ها: تسهیلات ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.