دانشمندان علت افزایش وزن در پیری را کشف کردند

دانشمند انستیتوی کارولینسکا استکهلم موفق به کشف رابطه بالا رفتن سن و افزایش وزن شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بر اساس یافته‌های پژوهش انستیتوی کارولینسکا استکهلم که بر روی سایت این مؤسسه منتشر شده است، یک گروه علمی از سوئد و فرانسه دریافتند که افزایش سن و به دنبال آن کاهش سرعت متابولیسم چربی، منجر به افزایش وزن بدن می‌شود.

دانشمندان علت افزایش وزن در پیری را کشف کردند

به مدت ۱۳ سال، دانشمندان متابولیسم لیپید - هر چه متابولیسم بدن سریع‌تر باشد، بدن با سرعت و نیز کارایی بیشتری قادر به هضم و جذب غذا‌ها و نیز سوزاندن چربی‌ها می‌باشد - را در یک گروه ۵۴ نفری مورد بررسی قرار داد.

دلایل چاقی و چگونگی درمان آن
در طی مدت این بررسی، تمام داوطلبان کاهش سرعت سوخت و ساز چربی را داشتند. به همین دلیل وزن بیمارانی که مقدار کالری مصرفی را کاهش ندادند به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش یافت. به گفته کارشناسان به دلیل کند شدن متابولیسم چربی‌ها در بدن، حتی اگر مقدار مواد غذایی مصرف شده و ورزش در همان سطح باقی بماند، افراد چاق می‌شوند.

علاوه بر این زیست شناسان مولکولی، متابولیسم چربی بیش از ۴۰ زن که تحت عمل جراحی به منظور کاهش وزن بدن قرار گرفته بودند را مورد بررسی قرار دادند. خاطرنشان می‌شود که آن دسته از بیمارانی که میزان متابولیسم چربی در آن‌ها افزایش یافته بود به مدت چهار تا هفت سال پس از عمل، اضافه وزنی معادل با پیش از عمل پیدا کردند.

پیتر آرنر یکی از نویسندگان این تحقیق از دانشگاه کارولیناست اظهار داشت که "نتایج برای اولین بار نشان می‌دهد که فرآیند‌های موجود در بافت چربی، تغییر وزن بدن در دوران پیری را به گونه‌ای مستقل از سایر عوامل تنظیم می‌کنند. این ممکن است نشانگر درمان‌های جدید برای چاقی باشد. "

گفتنی است که این مطالعه فرضیه تسریع متابولیسم لیپید‌ها با افزایش فعالیت بدنی را که پیشتر مطرح شده بود تأیید کرد.

منبع: اسپوتنیک

انتهای پیام/

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار