تبدیل هیئت‌ها به سرمایه‌ای برای مشارکت اجتماعی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:بیش از هزار هیئت در اصفهان حضور دارند که می‌توان همدلی و مشارکت آنان در ایام عزاداری را در سایر فعالیت‌ها و گام‌های بزرگ به مشارکت اجتماعی تبدیل کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا نصراصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در برنامه زنده تلویزیونی "اینجا اصفهان" اظهار کرد: شهرداری اصفهان برنامه‌های ویژه خود برای ماه محرم را با شعار "شهر حسینی" از حدود دو ماه پیش در قالب جلساتی که با هیئات مذهبی برگزار کرد آغاز و تلاش کرد که با همکاری این هیئت‌ها و برنامه‌ریزی مناسب پیش برود.

او نقش آتش‌نشانی، اورژانس و بخش‌های مختلف آموزشی را در کاهش آسیب در حین عزاداری‌ها پررنگ دانست و افزود: عزاداری حسین (ع) اختصاص به گروه، دسته و سن خاصی ندارد این یک فراخوان عمومی است که همه افراد با همه دیدگاه‌ها در آن شرکت کرده و همچنان مایه وحدت و همدلی در میان مردم اصفهان می‌شود که در بازدیدهایم به همراه شهردار اصفهان و شهرداران مناطق از هیئت‌ها، این همدلی به خوبی به چشم می‌آمد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از نیرو‌های خدمات شهری، نیروی انتظامی و صداوسیما و رسانه‌ها، تصریح کرد: امسال مشارکت مردم مثال زدنی و با نظم بیشتری همراه بود؛ رعایت حقوق مردم و حق الناس بسیار خوشحال کننده و کمک مردم به نیرو‌های خدماتی بسیار اتفاق مثبتی بود.

او با اشاره به اینکه حضور جوانان و نوجوانان در دسته‌های عزاداری حال و هوای دیگری به محرم امسال داده بود، ادامه داد: در این ایام مهمان‌هایی از شهر‌ها و حتی کشور‌های دیگر داریم که این عزاداری‌ها را زیر نظر دارند. اگر می‌خواهیم میزبان گردشگران بیشتری در این روز‌ها باشیم نیازمند فرهنگ حسینی هستیم که مشارکت و همدلی از پایه‌ها و بنیان‌های آن است.


نصراصفهانی اضافه کرد: بیش از هزار هیئت در اصفهان حضور دارند که می‌توان همدلی و مشارکت آنان در ایام عزاداری را در سایر فعالیت‌ها و گام‌های بزرگ به مشارکت اجتماعی تبدیل کنیم.

او اظهار کرد: برخی از مناطق شهری میزبان مردم نقاط مختلف شهر بودند که همین امر زحمت آن‌ها رو بیشتر می‌کرد؛ بعضی مناطق نیز به دلیل کثرت هیئت‌ها مثل منطقه سه، ۱۴ و ۱۵ کار و مدیریت بیشتری انجام داده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: پرچم حضرت ابالفضل (ع) در پل بزرگمهر و در نخستین شامگاه محرم به اهتزاز در آمد و اتوبوسرانی از همان شب اول سرویس دهی به هیات‌ها را آغاز کرد و برنامه‌ها به شکلی بود که عزاداران ابراز رضایت داشتند.

وی افزود: با تصویب شورای شهر اصفهان نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای هیئت‌ها در نظر گرفته شد که به شورای هیئت‌ها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/م

 

رونق گردشگری مذهبی نیازمند فرهنگ حسینی است

برچسب ها: شورای شهر ، محرم98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.