تولید بذر شرکت تعاونی شهدای گرگاب تاسقف ۲۰ هزار تن

رییس انجمن بذر کشور گفت:شرکت تعاونی شهدای گرگاب در شهرستان شاهین شهرو میمه تا سال ۱۴۰۰ باید تولید بذر خود را به سقف ۲۰ هزار تن و جو را تا ۱۰ هزار تن برساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس انجمن بذر کشور حسن کاشانی با بیان اینکه برای افزایش تولید و خودکفایی گندم و جو چند سالی است درمنطقه گرگاب در شهرستان شاهین شهرو میمه بذر گندم و جو فراوری می‌شود گفت: شرکت تعاونی شهدای گرگاب تا سال ۱۴۰۰ باید تولید بذر خود را به سقف ۲۰ هزار تن و جو را تا ۱۰ هزار تن برساند.

حسن کاشانی افزود: موسسه ثبت و گواهی بذر جهاد کشاورزی رقم پایه یک و هسته‌ای بذر را به شرکت تعاونی شهدای گرگاب تحویل می‌دهد و بعد از یک سال بذر پایه ۲ تولید می‌شود و این بذر بعد از فراوری در سال بعد بذر پرورشی پایه ۳ می‌شود و سال بعد آن، بذر مادری و بعد از آن هم بذر گواهی شده و در آخر هم بعد از گذشت ۶ سال بذر برای سیلو‌ها و آرد تولید می‌شود.

مجیدمحمدی مدیرفنی شرکت تعاونی شهدای گرگاب هم گفت: برای تولید بذری مناسب ۶ مرحله جداسازی انواع بذر، استخراج عناصر زائد، ضدعفونی کردن بذر، بسته بندی و تایید گرفتن بذر و فروش آن در گرگاب ۲۴ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.

حسین شاه نظری رییس هیئت مدیره شرکت تعاونی شهدای گرگاب هم گفت: گندم و جوی فرآوری شده در این شرکت را علاوه بر کارگزاران استان اصفهان در استان‌های فارس، خراسان شمالی، کرمانشاه و خراسان جنوبی هم خریداری و توزیع می‌کنند.

درحال حاضر ۳۰ کارگزار توزیع بذر دولتی و خصوصی ارقام مختلف پایه‌های بذری را خریداری کرده و برای کشت در پاییز توزیع می‌کنند.
تا پایان مهر بیش از ۴ هزار تن انواع گندم بذری و هزار و ۵۰۰ تن جوی بذری در این شرکت تولید، فراوری و توزیع می‌شود.

انتهای پیام/م

 

افزایش تولید گندم و جو با فراوری بذر اصلاح شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.