سیاست وزارت راه و شهرسازی ایجاد کنارگذر نیست

مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی افزود: سیاسیت وزارت راه و شهرسازی ایجاد کنارگذر نیست و ایجاد کنار گذر‌ها موجب از رونق افتادن شهر‌ها می‌شود.

سیاسیت وزارت راه و شهرسازی ایجاد کنارگذر نیستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ابوالقاسم سلطانی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در جلسه بررسی مشکلات راه و شهرسازی شهرستان عجب شیر افزود:اساسا راه‌ها بهانه اصلی پوست اندازی هر شهراست و راه‌ها باعث توسعه شهر‌ها می‌شود، ولی راه اصلی شهرستان عجب شیربه علت عبور راه آهن که باعث شده سطح راه بالاتر برود وهم سطح نشود.

او باشاره به اینکه برای این منظور و رونق شهر‌ها قرداد ساخت پل قروچای بستان آباد با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان بسته شده تا رونق در مسیر‌های عبوری شهرستان پر رونق شود وهمچنین در شهر‌های شبستر و کوزه کنان طرح کنارگذر را اجرا نکرده ایم و بلوار‌های این شهر‌ها را بازگشایی کردیم تا طرح کنارگذر اجرا نشود.

او به فرق ایجاد کنارگذر و کمربندی در شهر‌ها اشاره کرد وافزود:کمربندی جمع کننده اتصالات درون شهری است و کنارگذر جمع کننده برون شهری است و ایجاد کنارگذردر شهر‌ها موجب از رونق افتادن آن شهر شده و همچنین با قطع درختان موجب از بین رفتن منابع طبیعی می‌شود.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت:حدود ۳۰ درصد مساحت در شهرستان عجب شیر فاقد سند است و پلاک ۱۷‌ها در شهرستان دارای سند نیست و در برنامه کاری اداره راه و شهرسازی است برای سند دار کردن منازل و زمین‌های فاقد سند تا ارزش زمین‌ها بالا رود ودر این صورت دارای ارزش افزوده خواهد بود.

اواز ایجاد طرح دور سهند و واگذاری زمین برای ایجاد مجتمع‌های گردشگری خارج از حریم شهری و طرح‌های گردشگری و شهرک تروستی و تفریحی خبرداد وافزود: ایجاد مجتمع‌ها و مکان‌های گردشگری جزو طرح‌های عمومی هستند که مورد بهره‌برداری عامه مردم قرار می‌گیرد و به همین دلیل و با توجه به نیازی که کشور برای احداث مجتمع‌های تفریحی و گردشگری دارد، تا مردم بتوانند به صورت سالم، اوقات فراغت خود را بگذرانند.

عادل اصغرپور فرماندار شهرستان عجب شیر خواستار نصب نرده در پل ورودی و آسفالت روستای چهار برودشد وافزود: ۹۷ دردصد راه‌های روستای شهرستان آسفالت است و راه تنها روستای چهاربرودآسفالت نشده و تا کنون برای زیرسازی راه روستای چهاربرود یک میلیاردو ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده که ۹۰ درصد زیر سازی آن تمام شده و آماده آسفالت است.

او با بیان اینکه مسیر قلعه چای که حوزه گردشگری و مسیر پرتردد وقبلا برای تردد مسیر ۶ متری و تنگ بوده و تلفات جانی زیادی در این مسیر اتفاق می‌افتاد و حال که این مسیر از اعتبارات روستاه‌های فاقد دهیاری تعریض شده و ۱۷ هزار متر مربع از پادگان به این مسیر رها سازی شده و مسیر ۳ کیلومتری به عرض ۲۲ متر بازگشایی شده و نیاز به قیر یارانه‌ای برای آسفالت مسیر است که حدود ۹۰۰ تن قیر برای این مسیر لازم است.

انتهای پیام/

بررسی مشکلات راه و شهرسازی شهرستان عجب شیر

برچسب ها: راه وشهرسازی ، احداث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.