محور فرهنگ مقاومت نهضت حسینی است

امام جمعه ریگان گفت: فرهنگ مقاومت الهام گرفته از نهضت امام حسین(ع) ویاران شهیدش است.

محور فرهنگ مقاومت نهضت حسینی استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام علی رنجبرماهانی امام جمعه ریگان درخطبه های نماز این هفته این شهر گفت: شور وشعور حسینی در مجالس حسینی در شهرستان ریگان بسیار باشکوه بود.

او از مسولین شهرستان و مدیر کل صداوسیمای مرکز کرمان ودست اندر کاران صداوسیما جهت پخش زنده عزاداری ریگان تقدیر وتشکر کرد.

حجت الاسلام رنجبرماهانی ابرازکرد: یکی از وظایف اسرای اهل بیت در دوران اسارت خصوصا امام سجاد زنده نگه داشتن یاد ونام امام حسین و خط بطلان کشیدن بر تحریفات کربلاست.

او عنوان کرد: امام خمینی ره فرمودند اگر ملت اسلام، نام و یاد امام حسین  را زنده نگه داشته  و آنرا برای خود الگو قرار بدهد از همه موانع ومشکلات عبور خواهد کرد .

امام جمعه ریگان افزود: در نظام اسلامی از صدر تا ذیل همه مردم، مسولین، بزرگان، وشخص امام بزرگوار بر روی مساله امام حسین و مساله عاشورا و همین عزاداری‌های مردمی تکیه کردند.

رنجبرماهانی تصریح کرد: سالهاست که استکبار جهانی در راس آن امریکا‌ی جنایتکار با نقشه‌ها و دسیسه‌های مختلف سعی در ایجاد تفرقه در جهان اسلام دارد که با میدان داری تفکر وهابیون تکفیری که دستآوردشان جنگ‌های نیابتی است، اما  آنچه توانسته است معجزه کند فرهنگ مقاومت که الهام گرفته از نهضت سرخ حسینی است.

او بیان داشت: فرهنگ مقاومت در آموز‌های عاشورایی را حزب الله لبنان انصار الله یمن، حشد الشعبی عراق، حیدریون افغانستان وپاکستان، فاطمیون وزینبیون به منصه ظهور گذاشته اند .

امام جمعه ریگان عنوان کرد:پس از آنکه امریکا با فروش نفت ایران اقدام به توقیف نفت کش ایران کرد ایران هم نفت کش انگلیس توقیف و هم پهباد فوق پیشرفته آمریکایی را ساقط وآنها مجبور شدند نفت کش ایرانی را ازاد کنند.

رنجبرماهانی اظهار کرد:امریکائیهاکه مثل مار زخمی به دنبال انتقام بودند اینبار به ناخدای نفت کش ایران پیشنهاد رشوه دادند.

او با اشاره به ایمیل آمریکاییها به ناخدای ایرانی بیان داشت : در این پیام آمده است شما با این پول می‌توانید هر جور می‌خواهید زندگی کنید و زندگی مرفهی در دوران پیری داشته باشید واگر این مسیر اساس را انتخاب نکنید زندگی برایتان دشوار خواهد شد وناخدای کشتی از همکاری با دولت امریکا خوداری ،سپس خزانه داری آمریکا ناخدای کشتی را تحریم کرد.

رنجبرماهانی تصریح کرد: پیشنهاد رشوه به یک نفتکش اوج ذلت وحقارت واستیصال آمریکایی است وحاکی از ان است آمریکا اهرمی غیر از رشوه نداشته است.

او بیان داشت: بدهی ۲۰هزار میلیارد دلاری امریکا، حاکی از بحران اقتصادی وافول قدرت نرم آمریکا در جهان است.

امام جمعه ریگان با اشاره به پایان فرصت ۶۰ روزه دوم ایران به طرف‌های باقیمانده در برجام بیان داشت: آقای رئیس جمهور آغاز گام سوم را اعلام و اظهار داشت در گام سوم سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق وتوسعه هر انچه نیاز کشور است بلافاصله شروع کند وتمام تعهداتی که در برجام مد نظر بوده است را کنار بگذارد وبرجام ۲۱مورد محدودیت در تحقیق وتوسعه وساخت وساز سانتریفیوژ‌ها برای ایران ایجاد کرده است

امام جمعه ریگان افزود: یکی از محدودیت‌ها محدود شدن تحقیق وتوسعه صرفا به تاسیسات هسته‌ای نطنز به مدت ۱۵سال است.

رنجبرماهانی عنوان کرد: جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را بکار برده تا توافق بین المللی را حفظ کند وفرصت‌های زیادی که به کشور‌های غربی داده شده گویا غربی‌ها این فرصت را نشان دهنده ضعف ایران تلقی ودستور کج ودار مریز رفتار کشور‌های اروپایی وانجام ژست مذاکره بدون تعهد است.

انتهای پیام/ح

نهضت امام حسین محور مقاومت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار