در «دوشنبه» انجام شد؛

ملاقات سفیر ایران با رئیس مجلس ملی تاجیکستان

سفیر کشورمان در تاجیکستان با رئیس مجلس ملی این کشور دیدار کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ محمد تقی صابری، سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با محمد سعید عبیداله اف رئیس مجلس ملی این کشور دیدار و در خصوص توسعه مناسبات پارلمانی، افزایش همکاری‌های دو جانبه و نیز مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کردند.

عبیداله اف با اشاره به اشتراکات زبانی، فرهنگی و تاریخی ملت‌های ایران و تاجیکستان و دستاورد‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت افزایش همکاری‌های دو کشور دوست و برادر ایران و تاجیکستان در زمینه‌های مختلف و توسعه مناسبات پارلمانی تاکید کرد.

در این دیدار سفیر کشورمان گفت: مجالس دو کشور می‌توانند نقش حمایتی مهمی در جهت توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور داشته باشند.
بیشتر بخوانید: پرواز مستقیم بین ایران و تاجیکستان از سر گرفته شد


محمدتقی صابری با اشاره به اراده مقامات عالی دو کشور بر گسترش روابط میان دو ملت هم دین، هم زبان و هم فرهنگ و نیز تحولات مثبت چند ماهه اخیر در روابط ایران و تاجیکستان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تقویت مناسبات در همه زمینه‌ها از جمله همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور را اعلام کرد که مورد استقبال رئیس مجلس ملی تاجیکستان قرار گرفت.

انتهای پیام/
 

روابط ایران و گرجستان

برچسب ها: ایران ، تاجیکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار