وزیر سابق آموزش و پرورش مطرح کرد؛

مشارکت مستقیم معلمان در انتخاب نمایندگان

بطحایی گفت: طی این سالها برای اولین بار همکارانم توانستند مشارکت مستقیم معلمان را در انتخاب نمایندگان خود رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تکریم و معارفه جواد حسینی سرپرست سابق آموزش و پرورش و محسن حاجی میرزایی وزیر جدید آموزش و پرورش با حضور معاونان وزیر و کارکنان حوزه ستادی صبح امروز در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان حجاب برگزار شد.

سرپرست سابق/ معاوندر این مراسم محمد بطحایی، وزیر سابق آموزش و پرورش اظهار کرد: ۲ سال علی رغم همه سختی ها در آموزش و پرورش با تلاس و کوشش همکارانم آثار خوبی را در این وزارتخانه شاهد بودیم، هرچند حوادث تلخی همچون حادثه اردوی دانش آموزی داراب دل همه را به درد آورد، همچنین حادثه در مدرسه پیش دبستانی زاهدان چهار کودک را به مرگ کشاند، دنیا دختر دبستانی جان خود را بر اثر ریزش دیوار از دست داد.

او ادامه داد: طی ۲۲ ماه مسئولیتم دستاوردهای کم نظیری محقق شد و یک گام بیشتر برای ارتقای تعالی آموزش و پرورش حرکت کردیم.

وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به برخی از اهم دستاوردها گفت: برای اولین بار همکارانم توانستند مشارکت مستقیم معلمان را در انتخاب نمایندگان خود رقم بزنند، اقدام مبارکی که معلمان برای برخی مجامع نمایندگانشان را خود انتخاب کردند که امیدوارم تداوم داشته باشد، همچنین برای اولین بار گام جدی برای مدرسه محوری برداشته شد و سازوکارهایی را همکارانم پیش بینی کردند که طی آن افراد شایسته مدیریت انتخاب شدند.


بیشتر بخوانید: وزیر جدید آموزش و پرورش را بیشتر بشناسید + سوابق و برنامه‌ها


بطحایی افزود: با همت همکارانم برای زدودن آسیب نظام تعلیم و تربیت گام های خوبی برداشته شد. کنکور ، آزمون‌های زائد و کتاب کمک درسی کمرنگ شدند، اگر امروز صحبت از مافیای کنکور در دوران ابتدایی با نگاه نقادانه است، حاصل تلاش های همکاران است.

وزیر سابق آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدرسه باید محل زندگی مردم باشد، گفت: مدرسه نباید فقط محل تست زدن باشد، در شرایطی که هجمه های سنگینی بر کشور وارد می‌شود، دستاوردهای خوبی را شاهد بودیم.

ارتباط با خانواده رکن مهم در آموزش و پرورش

بطحایی تصریح کرد: ارتباط با خانواده ها یکی از مهم ترین ارکان ما در آموزش و پرورش است، تلاش خوبی را همکارانم در این زمینه انجام دادند و بسترهای لازم ایجاد شد، امیدوارم این مسیر قوی تر از گذشته ادامه یابد.

وزیر سابق آموزش و پرورش با تاکید بر افزایش کارکرد آموزش و پرورش بیان کرد: همکارانم در حوزه نوسازی مدارس اقدامات خوبی داشتند و فضاهای آموزشی را تا حد امکان نوسازی و بازسازی کردیم.

او با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد وعده های داده شده در این حوز ه محقق شد، گفت: مقام معظم رهبری حمایت خوبی از آموزش و پرورش داشتند، یکی از بخشنامه هایی که روز یکشنبه ابلاغ کرده بودیم در روز چهارشنبه ایشان آن را دنبال کرده و در راستای آن طرح از ما جویا شدند.

ترویج گفتمان تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش

مشارکت مستقیم معلمان در انتخاب نمایندگاندر ادامه جواد حسینی،  سرپرست سابق آموزش و پرورش اظهار کرد: در این سه ماه تلاش کردیم فرصت برنامه ریزی برای شروع مهر را از دست ندهیم ، آرامش درونی آموزش و پرورش به هم نخورد، انسجام درونی و فرهنگ نظام آموزش و پرورش دچار خدشه نشود.

او ادامه داد: افزایش حقوق دانشجومعلمان، هوشمندسازی مدارس، مقدمات ساخت ۳۱ مرکز اقامتی برای زائران حرم مطهر امام رضا، آماده سازی مدارس سیل زده، آماده سازی طرح اولیه مدرسه محوری، توسعه جامعه خیرین مدرسه ساز، کاهش تنوع مدارس و تحقق اجرایی سازی میرسند تحول بنیادین و میز نماد را هدفگذاری کردیم.

حسینی گفت: باید تلاش کنیم گفتمان تعلیم و تربیت را در آموزش و پرورش ترویج دهیم  تا این گفتمان به گفتمانی برتر تبدیل شود، همچنین مشارکت درون و برون سازمانی را افزایش دهیم تا از نظام به شدت متمرکز آموزش و پرورش، تمرکز زدایی کنیم.

سرپرست سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه باید لشکر خفته اقتصادی آموزش و پرورش را باید بیدار کنیم، گفت:  نهاد اصلی تحول در جامعه آموزش و پرورش است و مدرسه سازمان اصلی تحول در جامعه است. کارگزاران فکور اصلی در جامعه معلمان هستند و آنچه در فردای مدارس می گذرد از امروز این نهاد عبور می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار