مک کنزی: نظامیان بیشتری به سوریه نمی‌فرستیم

رئیس نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه (سنتکام) اعلام کرد تعداد نظامیان آمریکایی در سوریه به منظور گشت زنی‌های مشترک با نیرو‌های ارتش ترکیه، افزایش نخواهد یافت.

مک کنزی: نظامیان بیشتری به سوریه نمی‌فرستیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز؛ ژنرال کنت مک کنزی، رئیس نیروهای تروریستی سنتکام روز جمعه اعلام کرد ارتش این کشور به منظور گشت زنی‌های مشترک با نیرو‌های ارتش ترکیه، تعداد نظامیان خود را در سوریه افزایش نخواهد داد.

ژنرال آمریکایی افزود هدف در نهایت کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در سوریه است.

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز پنجشنبه گزارش داد وزارت دفاع آمریکا حدود ۱۵۰ نیروی نظامی به شمال شرق سوریه می‌فرستد تا در گشت زنی‌های مشترک با نظامیان ترکیه حضور داشته باشند.

بر این اساس، افزایش نیرو در سوریه در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته دستور عقب‌نشینی از آن کشور را صادر کرده بود. اعزام نیرو‌های جدید به سوریه بخشی از گام‌های تازه آمریکا برای جلوگیری از بروز تنش میان ناتو و نیرو‌های کُرد مورد حمایت واشنگتن در شمال شرق سوریه است.

به نوشته نیویورک تایمز، آمریکا در حال حاضر حدود یک هزار نیرو در سوریه دارد که عمدتا در مبارزه با بقایای داعش در آن کشور نقش دارند.

با این حال، ژنرال کنت مک کنزی، رئیس نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه (سنتکام)، اعلام کرد ماموریت جدید مستلزم استقرار نیرو‌های بیشتر در سوریه نیست.

مک کنزی در جریان سفر به بغداد گفت: «ما قصد نداریم برای این که این گشت زنی‌ها را انجام دهیم، حضور خود را در میدان تقویت کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار