لاوروف: جنگ در سوریه پایان یافته است

وزیر خارجه روسیه از پایان جنگ در سوریه خبر داده و افزود اوضاع این کشور به تدریج به حال طبیعی باز می‌گردد.

لاوروف: جنگ در سوریه پایان یافته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد جنگ در سوریه پایان یافته است و اوضاع این کشور به تدریج به حال طبیعی و زندگی آرام برمی‌گردد.

وی افزود البته برخی کانون‌های تنش در سوریه مانند ادلب و کرانه شرقی رود فرات باقیمانده اند که تحت کنترل دولت سوریه قرار ندارند.

در شرایط کنونی مهمترین اهداف در سوریه، تامین کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان و پیشبرد فرایند سیاسی برای حل وفصل بحران به منظور برقراری ثبات پایدار و تثبیت شرایط در کشور و سراسر منطقه خاورمیانه است.

وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود در دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برضرورت احترام به حاکمیت و تمایمت ارضی سوریه و تأثیرات منفی تحریم‎های آمریکا و اروپا علیه دولت قانونی این کشور تاکید شد.

لاوروف تصریح کرد دو طرف در این دیدار ضمن بررسی مشکلات بین المللی، بر اوضاع غرب آسیا و شمال آفریقا و به ویژه بحران سوریه و حل و فصل آن تمرکز کردند. نتانیاهو از نگرانی‌های خود درباره تهدیدات امنیتی علیه اسرائیل سخن گفت و دو طرف بر پیگیری و فعال سازی مذاکرات در این باره توافق کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار