سادات امامزاده علی(ع) از پر جمعیت ترین سادات کشور

همایش امامزاده علی(ع) از نوادگان حضرت جواد الائمه(ع) در روستای سادات کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ در آیینی با حضور روحانیان، زائران، گروه‌های مختلف مردم، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستان های چرام و کهگیلویه همایش سالانه امامزاده علی(ع) در روستای سادات بخش سرفاریاب در شهرستان چرام برگزار شد.

در این همایش که در حسینیه بارگاه امامزاده علی(ع) برگزار شد نماینده مردم شهرستان سپیدان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت:برگزاری همایش در جوار بارگاه امام زادگان زمینه معرفت و شناخت بیشتر و تکریم شایسته نوادگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را فراهم می‌کند.

سید علاء الدین خادم با بیان اینکه امام زاده علی(ع) از زیارتگاه های بزرگ جنوب و صاحب کرامت هایی است  ادامه داد: برگزاری همایش سالانه برای تبیین جایگاه امامزادگان یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: قامت ارزشمند سیادت باعث تلاش و هدایت بیشتر فرد می شود و این مهم یک فضیلت برای سادات است.

نماینده مردم سپیدان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: در رسیدن به هدف معنوی بسترهای عاطفی، شناختی و حرکتی باید مدنظر قرار گیرد.

در این همایش نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برگزاری این همایش ها فرصتی برای اعتلای باور مردم و تبیین جایگاه امامزادگان درتعظیم و تکریم آنان است.

غلام محمد زارعی افزود: وجود بارگاه امامزادگان در کهگیلویه و بویراحمد و امامزاده علی(ع) در این منطقه مایه برکت ونعمت است.
وی ادامه داد: سادات امامزاده علی(ع) از ظرفیت‌های والای انسانی برخوردار است.

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بارگاه امامزادگان به عنوان قطب های فرهنگی مستلزم برپایی همایش‌هایی برای تبیین مسائل فرهنگی هستند.

عدل هاشمی پور افزود: توسعه و ترسیم فضای بارگاه امامزاده علی(ع) مستلزم مشارکت و جدیت مردم و مسئولان است.

وی گفت: پیگیری لازم برای برگزاری نشست مشترک هیئت امنای امامزاده علی(ع) با مسئولان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور و تصمیم برای رفع موانع توسعه فضای بارگاه انجام خواهد شد.

حجت الاسلام مومنی شاد معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هم گفت: بارگاه امامزاده علی(ع) از زیارتگاه های معروف استان و از امامزاده های واجب التکریم و تعظیم است.

رئیس هیئت امنای حرم مطهر امامزاده علی(ع) هم گفت: در دو سال گذشته برای توسعه بخش های مختلف حرم و فضای بارگاه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

علی داورپناه افزود: این رقم برای ساخت حسینیه، بارگاه، گازرسانی، وتوسعه محوطه این امامزاده جلیل القدر هزینه شد.

فرزاد نجات نیا دستیار ویژه وزیر ارتباطات هم گفت: نشست‌های متعددی در زمینه رفع موانع توسعه فضای حرم با مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری کشور برگزار شده است.

نویسنده و محقق علم انساب هم گفت: امامزاده علی(ع) از معروفترین و بزرگترین امامزاده های کشور است که سالانه زیارتگاههای مریدانی از گوشه و کنار کشور است.

سید‌علی موسوی‌نژاد سوق افزود: به لحاظ تعداد جمعیت سادات امامزاده علی(ع) یکی از 3 گروه پرجمعیت سادات کشور است.

انتهای پیام/د

سادات امامزاده علی(ع) از پر جمعیت ترین سادات کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.