راهیابی خرمای شادگان به آنسوی مرز‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شادگان از صادرات خرمای تولیدی این شهرستان به آنسوی مرز‌ها خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل منیعات مدیر جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به فعالیت ۳۲ کارگاه فرآوری و بسته بندی خرما در این شهرستان با آغاز برداشت خرما گفت: بخش زیادی از خرمای تولیدی این شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود.

او عمده محصول خرمای خریداری شده برای بسته بندی را از نوع استعمران عنوان و بیان کرد: خرمای شادگان علاوه بر صادرات به کشور‌های ارمنستان، ازبکستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه و روسیه به برخی استان‌های کشور نیز صادر می‌گردد.

منیعات در ادامه افزود: علاوه بر بسته بندی خرما، کار تولید شیره خرما به صورت طبیعی که ارزش صادراتی بالایی دارد در کارگاه‌های تولیدی شادگان انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان اذعان داشت: در ۳۲ کارگاه بسته بندی خرما برای ۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شده است که روزانه حدود ۳ هزار تن خرما را بسته بندی می‌کنند.

این مقام مسئول با اعلام پیش بینی برداشت ۵۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های شادگان اظهار کرد: با توجه به سال آبی خوب محصول خرمای برداشت شده از نخلستان‌های شادگان رشد ۲۵ درصدی داشته و اگر خسارت سیل نبود این میزان به ۱۰۰ درصد افزایش می‌رسید.

انتهای پیام/گ

صادرات خرمای خوزستان به خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.