ملی پوش تیم ملی بسکتبال گفت: تیم ملی بسکتبال از مسئولان فدراسیون درخواست دارد تا اردو‌های تدارکاتی بیشتری برگزار کند.

به گزارش  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، آرمان زنگنه ملی پوش تیم ملی بسکتبال کشورمان بیان کرد: انتقاد همیشه به تیم‌های ملی وجود دارد، اما انتقادی مفید است که سازنده باشد. تیم ملی بسکتبال در طول ۳ ماه گذشته اردو‌های سختی را پشت سر گذاشتند که باعث فشار زیاد روی بازیکنان شده بود. ما وقتی به تیم پورتوریکو  باختیم مردم ناراحت شدند، اما مطمئنا ما هم ناراحت شدیم چرا که ما بیشتر از همه خواهان برد تیم‌های حریف بودیم. از مسئولان می‌خواهیم تا اردو‌های تدارکاتی بیشتر و در  در سطح بالا تری برای تیم ملی در نظر بگیرند چرا که هر چه با تیم‌های قدرتمندی مصاحبه کنیم سطح بازی ما نیز تغییر خواهد کرد. پخش زنده رقابت‌ها باعث پیگیری‌های بیشتر مردم برای کسب نتایج تیم ملی شد.

او درباره جام جهانی عنوان کرد: تیم ملی تمام تفکرش در جام جهانی روی  صعود از گروه بود که بعد از باخت به تیم پورتوریکو شرایط تیم نسبت به قبل دشوار شد. ما در ۲ بازی مقابل ۲ تیم پورتوریکو و تونس  شانس پیروزی را داشتیم، اما در دقایق پایانی بازی را به آن‌ها واگذار کردیم. در بازی مقابل اسپانیا تیم ما یک بازی فوق العاده‌ای را به نمایش گذاشت که در این بازی حتی دقایقی از این تیم جلو افتادیم، اما در نهایت با کسب تجربه‌های جدید بازی را واگذار کردیم. در بازی مقابل تیم پورتوریکو داور چندین سوت اشتباه زد و یکی از بازیکنان تیم مقابل ۱۱ امتیاز پشت سر هم دریافت کرد. آغاز جام جهانی برای تیم ما خوب نبود، اما با تلاش و انگیزه بالا آن را به خوبی به پایان بردیم.

نباید ۲ رشته بسکتبال و والیبال را با یکدیگر مقایسه کرد

او گفت: در بازی با فیلیپین وقتی متوجه باخت چین شدیم برایمان اختلاف امتیاز با فیلیپین بسیار مهم بودکه باید بازی را با اختلاق ۱۶ امتیاز می‌بردیم. در دقایق آخر بازی مقابل فیلیپین تمام تمرکزمان روی برد با اختلاف بود. پس از ۱۲ سال تیم ملی بسکتبال کشورمان با ساختاری جدید موفق به کسب سهمیه المپیک شد. پس از آنکه به ما اعلام شد تیم ملی صعود کرده ما با تمام وجودمان اظهار خوش حالی کردیم. مردم علاقه دارند تا ورزش‌های تیمی در رقابت‌های مهم موفق‌تر ظاهر شوند. نمی‌توان دو رشته والیبال و بسکتبال را با یکیدیگر مقایسه کرد و رشته بسکتبال توانست زودتر المپیکی شود البته که در زانی هم دچار افت شده بودیم.


ملی پوش بسکتبال اظهار کرد: بازیکنان تیم چند سال است که کنار هم تمرین می‌کنند و یک شناخت نسبی نسبت به بازی یکدیگر داریم. تیم بی تجربه‌ای نبودیم چرا که بعضی از بازیکنان ما سابقه حضور در جام جهانی و حتی رقابت‌های آسیایی را داشتند. می‌توان گفت فاصله بازی‌های بسکتبال آسیا با کشور‌های اروپایی و آمریکایی زیاد است. تیم ملی بازی‌های تدارکاتی خوبی را پشت سر  گذاشته بود که در روند مثبت تیم نیز تاثیر گذار بود.  بسکتبال حواشی زیادی ندارد و اتفاقاتی که می‌افتد مشکلات درون خانوادگی است که در اکثر رشته‌های ورزشی شاهد چنین مسائلی هستیم. امیدوارم بسکتبال بدون حاشیه پیش برود.

او در پایان گفت: ۳ بار از ناحیه زانو تحت عمل جراحی قرار گرفتم که اولین بار در سن ۱۷ سالگی جراحی شدم. در تمام این مدت خانواده ام جزو حامیان اصلی من بودند  و تمام تلاشم را کردم تا به جایگاهم در تیم ملی بازگردم.



انتهای پیام/

آخرین اخبار از بسکتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار