نان داغ، کتاب داغ

سفره پر از کتاب مرد نانوای اراکی همواره باز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در این دوره زمانه که هرکسی بیشتر سرگرم کار و زندگی خودش هست و مطالعه کتاب انگیزه می‌خواهد، پیرمرد نانوای اراکی در نانوایی اش سفره‌ای پر از کتاب دارد که همواره باز است.

نان داغ کتاب داغ

این پیرمرد فرهنگ دوست که اتفاقا نامش هم فرهنگ است ۱۴ سالی است که کتابخانه‌ای در نانوایی دایر کرده تا مشتریان درمدت زمانی که منتظرند تا نانشان حاضر شود کتاب بخوانند و اگر چه حتی زمانی اندک از مطالعه کتاب بهره گیرند.

کتاب‌های این نانوایی با موضوعات مختلف است و مردم که با این صحنه برخورد می‌کنند کتاب به این کتابخانه هدیه می‌کنند و حتی دانشجویان هم کتاب درسی دانشگاهی به این کتابخانه هدیه کرده اند.

امیر از مشتریان نانوایی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: کتاب‌هایی که نیاز نداشتم آورده ام و اهدا کرده ام و بقیه خوانده اند.

خانم محمدی دیگر مشتری هم گفت: ایده خوبی دارند در صف که می‌نشینیم کتاب هم می‌خوانیم.

حسین مشتری دیگر نانوایی هم گفت: برخی مواقع یک صفحه می‌خوانم و خوشم می‌آید، نوبتم را به دیگران می‌رهم تا آن صفحه را تمام کنم.

فرهنگ نجفی نانوای ۶۴ ساله اراکی که مالک یک نانوایی بربری و تافتون در خیابان نیسانیان اراک است سالهاست که سعی دارد رایحه خوش کتاب را با عطر نان تازه درهم امیزد و تنور مطالعه کتاب را هم مثل تنور نانوایی اش داغ نگه دارد.

فرهنگ نجفی نانوای کتابدار و صاحب نانوایی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با بیان اینکه نذر می‌کنم و ۱۰۰ جلد کتاب می‌خرم می‌دهم به بچه‌ها چقدر بچه ذوق می‌کند گفت: اگر چند تا از این نان‌ها و کتاب‌ها قیامت بدستم برسد قطعا خداوند رعایتم را می‌کند.

نان داغ، کتاب داغ

نجفی یک درخواست هم از مردم داشت و درخواست این بود که نذر کنید کتابی که کشور و دین مارا تقویت می‌کند در جامعه پخش کنید و نگذارید دشمن دین جوانان را بگیرد.

برای حمایت از این کار فرهنگی چند انتشارات از مشهد مقدس قرار شده کتاب‌هایی برای او ارسال کنند.

چه خوب است که همه هر کس در حد توان خود با کمک به افزایش سرانه مطالعه کتاب را از مهجوریت درآوریم ویار مهربان را یاری کنیم.

انتهای پیام / ج

سفره پر از کتاب پیرمرد نانوای اراکی همواره باز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.