استاندار قزوین:

مدیران با جدیت موضوع تولید و اشتغال را پیگیری کنند

استاتدار قزوین گفت: مدیران و مسئولان استانی باید با جدیت موضوع تولید و اشتغال را که مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت است، پیگیری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  هدایت الله جمالی پور استاتدار قزوین در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین با تاکدی بر اینکه مدیران با جدیت موضوع تولید و اشتغال را پیگیری کنند، گفت: مدیران مراقب باشند و مانع تراشی نکنند، زیرا در این شرایط اگر بتوان کاری کرد، اما وقت مردم را بگیریم و سدی ایجاد کنیم باید پاسخگو باشیم، زیرا همه وظیفه داریم گره‌ها را باز کنیم و من هم از مدیری که دنبال مانع تراشی باشد استفاده نخواهم کرد.

جمالی پور افزود: با رعایت نگاه کارشناسی، لحاظ قانون و مقررات و خلاقیت می‌توان راهکاری برای برون رفت از مشکلات پیدا کرد.

استاندار گفت: در سالی که به نام رونق تولید نامیده شده از مدیران بانک‌ها انتظار داریم به سرعت و به دقت عمل کنند البته ما هم دقت می‌کنیم تا به هر صنعت و واحدی که تولیدش بازار ندارد و یا تجهیزاتش فرسوده است تسهیلات ندهیم و وام‌ها نیز مبتنی بر تکنولوژی و بازار و سلیقه مردم باشد و حتما سرمایه گداری منجر به تولید روز باشد.

جمالی پور افزود: صنعت را می‌شناسم و انتظار دارم دستگاه‌های بازرسی و نظارتی کمک کنند و اگر کسی قدمی برداشت و مغایرت قانونی داشت حمایت شوند، زیرا تصمیم امروز ما باید جنگی باشد.

او اضافه کرد: همه مزیت‌های استان زمانی ارزش دارد که سرمایه کشور مولد باشد و سرمایه انسانی بتواند نقش خود را بخوبی ایفا کند، زیرا جهاد فقط جنگ نیست بلکه درست فکر کردن، درست مدیریت کردن و درست هزینه کردن است.

او اضافه کرد: همه باید دقت کنیم مردم، ولی نعمت هستند و دستورالعمل تکریم ارباب رجوع داریم لذا از مدیران انتظار می‌رود رویکرد‌ها عوض شود.

استاندار بیان کرد: دشمنان با جنگ نرم دنبال بی اعتمادی و ایجاد نارضایتی و مایوس کردن مردم به نظام و دولت هستند و ما باید مراقب رفتار خود باشیم و با زبان تکریم صحبت کنیم حتی اگر قادر به حل مشکل مردم نباشیم.

جمالی پور افزود: رسالت ما خدمت به مردم توام با تکریم است لذا باید درک کنیم امروز مردم در فشار و سختی هستند و مدیران وظیفه دارند صبور و شکیبا و با اخلاق باشند.

او اضافه کرد: به عنوان استاندار حتما بین مردم می‌روم و دفترم به روی شهروندان باز است و به مدیران هم توصیه می‌کنم بین صنعتگران بروید و حرف آن‌ها را بشنوید، دفاتر خود را به روی مردم باز کنید تا تصمیم شما میدانی باشد.

استاندار گفت: پایش مدیران را در اولویت قرار می‌دهم و اعتقاد دارم مدیری که فقط در زمان اداری کار کند نمی‌تواند موثر باشد و به توسعه استان کمک کند و با این نگاه به توسعه نمی‌رسیم.

او افزود: در شرایط جنگ اقتصادی ترفند‌های دشمن متنوع و پیچیده است و همه باید منسجم باشیم که خوشبختانه در استان تعامل سه قوه در حد بسیار خوبی است و شورای تامین و دستگاه‌های قضایی، نظامی و اجرایی و نهاد‌های بازرسی و دیوان محاسبات همکاری خوبی دارند و در اتخاذ تصمیمات در شرایط جنگ درک بالایی دارند.

استاندار اظهارداشت: لازم است از ظرفیت‌های خود بخوبی استفاده کنیم، زیرا تکلیف ما سنگین است و نمی‌توانیم تصمیمات بدون پشتوانه بگیریم.

جمالی پور افزود: فرار مالیاتی در کشور بیداد می‌کند لذا باید مکانیسم مالیاتی درست شود و به جای فشار به افراد ضعیف از کسانی که درآمد‌های زیاد دارند و حاضر نیستند حق دولت را بدهند مالیات را دریافت کنیم.

او یادآورشد: به جای این که سازمانی فکر کنیم، بهتر است تصمیمات ما زنجیره‌ای و به نفع مردم باشد، چون منابع به مردم تعلق دارد و اگر تصمیمات کارشناسی باشد هزینه‌ها کمتر می‌شود.

استاندار گفت: باید کمک کرد تا قزوین یک استان نمونه شود و تاکید رئیس جمهور شکوفایی این منطقه است هر چند می‌دانم کار سخت است، اما می‌توان مسیر جدیدی باز کرد و با خلاقیت و ابتکار به دستاورد‌های خوبی رسید.

انتهای پیام/ک

تاکید استاندار قزوین بر رونق تولید 

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار