رئیس سازمان امور عشایر؛

۳۵ درصد تولیدات صنایع دستی کشور متعلق به جامعه عشایری است

رئیس سازمان امور عشایر گفت: هم اکنون ۳۵ درصد تولیدات صنایع دستی کشور متعلق به جامعه عشایری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کرمعلی قندالی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر امروز شنبه ۲۳ شهریور ۹۸ در نشست با تشکل‌های و اتحادیه عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجباری شدن بیمه دام با هدف تأمین امنیت شغلی گفت: امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام عشایر زیرپوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفت.

او افزود: در حال حاضر تعداد دام سبک عشایر حدود ۲۳ میلیون رأس می‌باشد که با مصوبه دولت در اجباری شدن بیمه دام عشایر، تا پایان سال آینده یک میلیون و ۵۰۰ هزار دام عشایر این استان زیر پوشش بیمه دامی قرار می‌گیرد.

قندالی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی دولت، تمامی خدمات به عشایر براساس الزامی بودن بیمه دام است که براساس قانون تا پایان برنامه ششم توسعه، تمامی جمعیت دامی کشور زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان امور عشایری کشور، نامحدود بودن پرداخت تسهیلات کم‌بهره به تشکل‌ها و اتحادیه عشایر در تکمیل زنجیره گوشت قرمز را یادآور شد و گفت: در صورت ارائه طرح توجیهی و داشتن شرایط، تسهیلات درخواستی به هر میزان، به تشکل‌ها دامپروی اختصاص می‌یابد.

قندانی تصریح کرد: اگر چه بیشتر تولیدات عشایر در زمینه تولید مواد پروتیینی و لبنی است، اما در حوزه صنایع دستی نیز حدود ۳۵ درصد تولید کل کشور متعلق به جامعه عشایری است.

او، وسعت مراتع مستعد کشور را ۳۲ میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان حدود ۷۰۰ هزار هکتار در قلمرو عشایر است.

قندالی گفت: سالانه بین ۳تا ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صورت یکساله و سرمایه در گردش در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی کشور افزود: توانمندی عشایر با آگاهی بخشی و آموزش‌های لازم در جهت بهره‌برداری از ظرفیت سرزمینی، تنوع معیشتی و تنوع درآمد در دستورکار سازمان امور عشایری قرار دارد.

انتهای پیام/خ

بیش از یک میلیون رأس دام عشایر زیرپوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفت

برچسب ها: جهادکشاورزی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار