هم زیارت، هم سیاحت ۱۰؛

مشهد، کدام سینما بریم؟

این شماره بسته گردشگری را به مناسبت اخیر، روز ملی سینما به معرفی سینما‌های مشهد اختصاص دادیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شاید این مطلب بیشتر به درد ساکنان مشهد بخورد یا اینکه بیشتر با حال و هوای مطلب مشهدگردی همخوان باشد، اما شاید برخی از زائران مشهد دوست داشته باشندحال و هوای سینما‌های مشهد را تجربه کنند. معرفی سینما‌ها را از سالن‌های قدیمی آغاز می‌کنیم:
 
مشهد، کدام سینما بریم؟

پردیس سینمایی هویزه: تاسیس این سینما به سال ۱۳۴۷ برمی گردد. این سینما در ابتدا، دیاموند نام داشته است و بعد از انقلاب این سینما با نام هویزه فعالیت خود را آغاز می‌کند.سال ۷۴ نیز بالکن و سالن انتظار این سینما برای حدود یک دهه به سینما نسترن و سینما یاسمن تبدیل می‌شود.

سینما هویزه برای بازسازی به مدت ۱۶ ماه تعطیل می‌شود و در سال ۹۱ با ۸ سالن جدید آغاز به کار می‌کند.اگر اهل دیدن فیلم‌های هنر و تجربه هستید، می‌توانید به تماشای این فیلم‌ها در سینما هویزه بنشینید.

این سینما در خیابان دانشگاه قرار دارد و با توجه به ترافیک بافت مرکزی شهر توصیه می‌شود از قطار شهری یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. ایستگاه‌های قطار شهری سعدی و شریعتی در نزدیکی این سینما قرار دارند.

اگر هم از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنید، می‌توانید اتومبیل خود را در پارکینگ برج تجاری آلتون یا بیمارستان امام رضا (ع) پارک کنید.
 
مشهد، کدام سینما بریم؟

سینما آفریقا: این سینما با نام شهر فرنگ در سال ۱۳۴۸ با ظرفیت هزار و ۱۰۰ صندلی افتتاح می‌شود. بعد از انقلاب اسلامی این سینما در سال ۱۳۶۰ بازگشایی می‌شود و در سال ۹۴ بازسازی می‌شود. سینما آفریقا دور میدان شریعتی و در بافت مرکزی شهر قرار دارد. ورودی ایستگاه متروی شریعتی نیز  رو به روی درهای سالن سینماست.

مشهد، کدام سینما بریم؟

سینما قدس: این سینما با نام آریا در سال ۱۳۴۸ با ظرفیت هزار و ۲۰۰ صندلی آغاز به کار می‌کند. این سینما در سال ۷۶ بازسازی و به دو سالن جداگانه تقسیم می‌شود. این سالن در خیابان پاسداران قرار دارد و اگر ساکن هتل‌های این خیابان هستید یا محل رفت و آمد شما به بافت مرکزی شهر نزدیک است می‌توانید حال و هوای یک سینمای قدیمی را در این سالن تجربه کنید.

مشهد، کدام سینما بریم؟
مجموعه سینمایی سیمرغ: این مجموعه با عنوان نخستین مجموعه سینمایی مشهد با ظرفیت هزار و ۳۴۳ صندلی در سال ۱۳۷۷ تاسیس می‌شود.
 
این پردیس در ۲ دوره بازسازی شده است و این سالن هم اکنون علاوه بر دارا بودن ۵ سالن نمایش مجزا از سه سالن وی آی پی نیز برخوردار است.
 
این مجموعه سینمایی در میدان مادر قاسم آباد مشهد قرار دارد و برای استفاده اهالی منطقه قاسم آباد نیز بسیار مناسب است.

سینما پیروزی: این سالن سینمایی در سال ۱۳۸۷ در دو سالن مجزا با ظرفیت‌های ۲۴۵ و ۲۱۳ صندلی افتتاح می‌شود.این سینما از سال ۹۱ تا ۹۳ به دلیل دیجیتال نبودن سیستم اکران تعطیل است و در سال ۹۳ با تجهیز سالن، بازگشایی می‌شود.
 
اگر ساکن منطقه رضا شهر مشهد هستید، می‌توانید فیلم مورد علاقه خود را در این سالن تماشا کنید.
 
مشهد، کدام سینما بریم؟
پردیس سینما اطلس: این پردیس سینمایی به عنوان دومین پردیس سینمایی مشهد با ۱۱ سالن و هزار و ۱۳۳ صندلی و با بهره گیری از مدرن‌ترین تجهیزات صدا و تصویر در مجموعه بازار بزرگ اطلس در بهمن ۱۳۹۶ راه اندازی می‌شود.
 
این مجموعه سینمایی برخوردار از سالن‌های مبله وی آی پی و مجموعه از رستوران‌های فست فود (فود کورت) است. این سینما همچنین برخوردار از سینمای ویژه کودک و همچنین محلی برای نگهداری و بازی کودکان است تا والدین بتوانند آسوده خاطر به تماشای فیلم دلخواه خود بنشینند.
 
این پردیس سینمایی در بزرگراه کلانتری دور میدان حافظ قرار دارد و می‌توانید برای پارک اتومبیل شخصی خود از پارکینگ بازار اطلس استفاده کنید.
 
مشهد، کدام سینما بریم؟

پردیس سینمایی گلشن آرمیتاژ: این مجموعه سینمایی در سال ۹۶ در طبقه پنجم برج تجاری آرمیتاژ در بولوار هفت تیر گشایش یافت. این مجموعه سینمایی مجهز برخوردار از ۴ سالن به ظرفیت ۳۴۰ صندلی است.

مشهد، کدام سینما بریم؟
پردیس ویلاژ توریست مشهد: در سال ۹۷ طبقه سوم مرکز خرید ویلاژ توریست با زیربنای چهار هزار متر مربع به سینما تغییر کاربری می‌دهد. این مجموعه سینمایی برخوردار از ۳ سالن ۲۲۰ نفره، ۲ سالن ۷۲ نفره مختص فیلم‌های هنر و تجربه، ۲ سالن ۱۸۰ نفره، ۲ سالن ۱۶ نفره وی آی پی و یک سالن ویژه کودکان است. اگر عازم مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز هستید می‌توانید از این مجموعه سینمایی استفاده کنید.
 
انتهای پیام//م.م
 
گزارشگر: مریم مزروعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.