معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار عنوان کرد:

فعالیت ۱۲۷ مدرسه مروج سلامت در سبزوار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۱۲۷ مدرسه پنج ستاره مروج سلامت با هدف ارتقای شاخص‌های بهداشت فردی و ترویج فرهنگ خودمراقبتی در بین قشر دانش‌آموز در سطح این شهرستان فعالیت دارند.

ارتقای کیفیت زندگی دانش آموزان رسالت مدارس مروج سلامت/فعالیت ۱۲۷ مدرسه مروج سلامت در سبزواربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر فاطمه نوده  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در جمع اصحاب رسانه گفت: رسالت مدارس مروج سلامت به منظور ارتقای کیفیت زندگی دانش آموزان است. ارتقای شاخص‌های سلامت نیاز به همکاری همه نهاد‌های مرتبط با آموزش و پرورش دارد. 

 او تصریح کرد: فعالیت مدارس مروج سلامت نه تنها دانش آموزان را در زمینه مراقبت از خود توانمند می‌سازد بلکه سبب گسترش فرهنگ خودمراقبتی شده و حتی دانش آموزان را در ارائه آموزش پیرامون این موضوع به همسالانشان فعال می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بر اساس "برنامه جامع آموزش سلامت" مواردی همچون خدمات بالینی، سلامت روان و محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی در مدارس ارائه می‌شوند. در همین چارچوب مشارکت والدین در برنامه‌های سلامت و تربیت سفیران سلامت نیز صورت می‌گیرد.

۵۳ هزار دانش آموز در ۲۹۵ مدرسه سطح شهرستان سبزوار تحصیل می‌کنند. سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

"مدارس مروج سلامت" برنامه مشترک وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش است که اجرای آن به عنوان نظامی برای ارتقاء تندرستی دانش آموزان از سال ۱۳۸۶ در سطح کشور آغاز شده است. محور‌های فعالیت این مدارس که به صورت شبکه‌ای در سطح ملی، منطقه ای، شهرستانی عمل می‌کنند شامل "برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی، سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی، ارتقاء سلامت کارکنان، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای، مشارکت والدین و جامعه در برنامه‌های سلامت مدرسه" هستند.

فعالیت این مدارس با رویکرد توانمندسازی در زمینه مراقبت از خود و ارتقای فرهنگ خودمراقبتی بین دانش آموزان، موجب افزایش اعتماد به نفس، تقویت مهارت‌های ارتباطی برای سلامت روانی، تشویق دانش آموزان به ورود در تصمیم گیری‌های مرتبط با سلامت آن‌ها و تداوم رفتار‌های بهداشتی می‌شود. همچنین الگو‌های تغذیه دانش‌آموزان با رویکرد پایگاه تغذیه سالم در چارچوب فعالیت مدارس سلامت بهبود می‌یابد و از رفتار‌های مخاطره آمیز دانش آموزان نیز پیشگیری می‌شود.
 
مدارس سلامت رتبه بندی خاص خود را از "یک ستاره تا پنج ستاره" دارند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

رسالت مدارس مروج سلامت ارتقای کیفیت زندگی دانش آموزان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.