روند پرداخت تسهیلات به سیل زدگان مطلوب نیست

معاون عمرانی استانداری قزوین از نحوه پرداخت تسهیلات به سیل زدگان در بخش کشاورزی و ساختمانی توسط بانک‌ها انتقادکرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین در جلسه کارگروه سیل ضمن انتقاد از حوه پرداخت تسهیلات به سیل زدگان در بخش کشاورزی و ساختمانی توسط بانک‌ها گفت: علیرغم گذشت بیش از ۴ ماه از مصوبه هیات دولت درباره پرداخت تسهیلات به سیل زدگان در بخش کشاورزی و ساختمانی و تخصیص مبالغ مورد نظر هنوز بانک‌ها نتوانسته اند عملکرد مطلوبی در این زمینه داشته باشند.

فرخزاد افزود:از زمان وقوع سیل تلاش شبانه روزی در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها صورت گرفته و پیشرفت خوبی هم در آن مقطع از نظر تخصیص تسهیلات داشته ایم و حتی جزو استان‌های برتر در این حوزه هستیم، ولی هم اکنون در زمینه عملکرد بانک‌ها جزو چند استان آخر هستیم.

او خواستار تلاش بانک‌ها در پرداخت تسهیلات شد و گفت:دولت مبالغ مورد نظر را تخصیص داده و این مبالغ در حساب بانک‌ها آمده، ولی تاکنون روند پرداخت‌ها مناسب نبوده است.

فرخزاد تاکیدکرد: تعداد پرداختی‌ها چشمگیر نیست که این تعداد در حداکثر یک ماه باید حداقل به ۵۰ درصد برسد.

او خاطرنشان کرد: باید تسهیلات مورد نیاز سیل زدگان هم در بخش کشاورزی و هم در بخش ساختمانی را به موقع پرداخت کنیم چراکه درصورت گذشت زمان دیگر این تسهیلات به کار آنان نخواهد آمد.

فرخزاد گفت: اواخر هفته آینده جلسه پیگیری میزان پرداختی به سیل زدگان توسط بانک‌ها برگزارخواهدشد.

انتهای پیام/ک

انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات به سیل زدگان در بخش کشاورزی و ساختمانی 

قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم در این جلسه با اشاره به تاکیدات رهبری درباره پرداخت بموقع تسهیلات به سیل زدگان گفت: متاسفانه در استان قزوین از هزار و ۴۰۰ مورد مصوب تنها به ۱۸۵ نفر یعنی ۱۳ درصد تسهیلات پرداخت شده است که قابل قبول نیست.

مهدیخانی تاکیدکرد: باید بانک‌ها در روند پرداخت تسهیلات تسریع کنند.

در این جلسه فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان و همچنین نمایندگان بانک‌های عامل به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار