نشست فعالان حوزه طب اسلامی در قزوین

‍ نشست فعالان حوزه طب اسلامی در صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،‍ به همت کارگروه سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین نشست فعالان حوزه طب اسلامی با مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار شد.

سرهنگ حمزه برین جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین در‍ این نشست گفت: چهار دهه از این انقلاب می‌گذرد و همچنان امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامی توفیق خدمت رسانی به محرومان در روستا‌های کم برخوردار، نصیب قرارگاه پیشرفت و آبادانی شده است تا بتواند در زمینه سازی ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) و تحقق منویات امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم نقش آفرینی کند.

سرهنگ برین افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در ۵ کارگروه فعال است که ۴ کارگروه از جنس نرم از جمله سلامت با تاسی از آیات، روایات و سیره معصومین علیهم السلام و طب اسلامی در زمینه پیشگیری فعالیت می‌کند.

او اضافه کرد: کارگروه تعلیم و تربیت نیز با تاسی از منطق اسلام درباره تربیت در دوره‌های سنی صفر تا هفت سال، هفت تا چهاره و چهارده تا بیست و یک سال در حال اجرای برنامه است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان گفت: همچنین کارگروه فرهنگی و اجتماعی در حوزه استقرار روحانیت با خانواده در روستا‌ها و همچنین کارگروه اقتصاد و اشتغال با احیا مشاغل روستایی و مولد کردن روستا‌ها در ۷۲ روستا مشغول به فعالیت هستند.

سرهنگ برین اضافه کرد: کارگروه عمران هم در حوزه سخت و اجرای برنامه‌های زیرساختی در روستا‌ها عملیات کاربردی و مهمی را انجام می‌دهد.

او گفت: آموزش درست زندگی کردن و سبک زندگی ایرانی اسلامی موجب رفع بسیاری از مشکلات در حوزه بیماری‌های جسمی و روحی مردم می‌شود و یکی از اهداف مهم کارگروه سلامت قرارگاه، پیگیری طب اسلامی در حوزه پیشگیری در روستا‌های هدف قرارگاه است.

سعید انبارلویی مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین هم در این نشست گفت:رسانه نقش فرهنگ سازی دارد و باید در همه عرصه‌ها و امور ورود کند بدون اینکه تخصص خاصی از آن عرصه داشته باشد و با کمک کارشناسان اهل فن، وظیفه روشنگری و فرهنگ سازی را دارد و در زمینه طب اسلامی هم چنین کاری لازم است.

انبار لویی اظهار داشت: مردم تا زمانی که بیمار نشده باشند قدر سلامتی را نمی‌دانند و باید بدانند زندگی سالم نیاز به آموزش دارد.

او افزود: اگر به ۵۰ سال گذشته بازگردیم متوجه می‌شویم که سطح سواد مردم غالبا پایین بود، ولی دانش‌هایی سینه به سینه از گذشتگان به ارث برده بودند و اجرا می‌کردند که کاربرد خیلی از آن را نمی‌دانستند و همین امر منجر به زندگی سالم و برون بیماری گذشتگان می‌شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: امروزه با افزایش سطح سواد مردم، متاسفانه این دانش نسل گذشته متوقف شده است و از زندگی سبک ایرانی اسلامی به زندگی با سبک نوین و ماشینی رسیده ایم و با مصرف فست فود‌ها و خواب نامنظم منجر به بیماری‌های مختلف شده است.

انبارلویی افزود: باید به صورت هنرمندانه به مردم توع صحیح سبک زندگی ایرانی اسلامی را آموزش و حتی در برنامه‌های کودک این آموزش‌ها را اجرایی کنیم.

او اضافه کرد: باید با کمک شما و نکته نظراتی که بیان کردید، بصورت صحیح شیوه درست زیستن مردم را در دستور کار خودمان قرار بدهیم و از بیمار شدن مردم جلوگیری کنیم تا بتوانیم فرهنگ سبک زندگی ایرانی اسلامی را ترویج بدهیم.

انتهای پیام/ک

‍ نشست فعالان حوزه طب اسلامی در صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار شد

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۱۴:۳۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
وقتی استاد تبریزیان نباشه که نمیشه