تلاش پلیس در آمادگی شهر برای شروع ماه مهر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز استان کرمان گفت: برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای کنترل سرویس مدارس و امنیت حمل و نقل دانش‌آموزان انجام شده است.

سرهنگ یوسف نجفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  گفت: جلسات متعددی با آموزش و پرورش و شهرداری برگزار و کار‌های عملیاتی برای رفع مشکلات ترافیکی ویژه  بازگشایی مدارس آغاز شده است.

نجفی افزود: طرح ویژه نظارتی پلیس از ابتدای شهریور ماه شروع شده و تا بازگشایی مدارس ادامه خواهد یافت و در مرحله دوم هم تا نیمه اول مهر اجرا می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز استان کرمان تصریح کرد: کار نظارتی بر اجرای درست موارد در خواستی و نظارت بر رفع مشکلات ترافیکی تا پانزده مهرماه انجام خواهد شد و برای تسهیل در امر تعلیم و تربیت پلیس هم سهیم خواهد بود.

او با بیان اینکه برای ساماندهی سرویس مدارس هم جلسات متعددی برگزار شده است گفت: در این خصوص برای والدین با کمک آموزش و پرورش فرهنگ سازی شده است که قبل از شروع مدارس والدین برای تهیه سرویس مدارس اقدام کنند و تعین تکلیف شوند که فرزندانشان در ابتدای فصل مهر با مشکل مواجه نشوند.

او افزود:یکی از موانع اصلی و ایجاد ترافیک در شروع فصل مدارس استفاده والدین از خودرو شخصی برای رساندن فرزندانشان به مدرسه است که بایستی برای این موضوع هم والدین تصمیم گیری نمایند و برای پرهیز از ایجاد ترافیک با استفاده از خودرو‌های عمومی و سرویس مدارس در کاهش ترافیک سهیم باشند.

او با بیان اینکه این طرح در راستای تسهیل در عبور و مرور و افزایش ضریب ایمنی برای دانش‌آموزان و به منظور جلوگیری از مشکلات ترافیکی و در جهت روان‌سازی ترافیک برای تردد دانش‌آموزان اجرا می‌شود گفت: برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای کنترل سرویس مدارس و امنیت حمل و نقل دانش‌آموزان انجام شده است.

نجفی با اشاره به اینکه اجرای طرح ویژه ترافیکی از ابتدای مهرماه و همزمان با ورود دانش‌آموزان کلاس اول آغاز می‌شود گفت: آغاز این طرح به صورت جدی و با انسجام کامل تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد یافت.

او با اشاره به اهمیت تامین امنیت دانش‌آموزان در مسیر رفت و آمد به مدرسه گفت: تا زمانی که خود مردم و رانندگان با ما همکاری نداشته باشند این امر محقق نخواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز استان کرمان همچنین از آغاز خط کشی معابر به ویژه در مقابل مدارس خبر داد و افزود: طرح خط کشی و بهسازی در معابر شهر به وسیله شهرداری آغاز شده است و خط کشی در مقابل مدارس هم به صورت ویژه برای تسهیل در رفت و آمد دانش آموزان پیگیری شده و نظارت‌ها ادامه دارد.
انتهای پیام/ی

خط کشی در مقابل مدارس برای تسهیل در رفت و آمد دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار