برنامه راهبردی عملیاتی توسعه آوج اجرا می‌شود

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: برنامه راهبری عملیاتی توسعه پایدار شهرستان آوج به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته کشور امسال اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مرتضی علیخانی مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری در نشست ستاد توسعه شهرستان آوج گفت: در اسفندماه سال ۹۶ پیشبرد توسعه پایدار اقتصاد ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته کشور با تاکید بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت که آوج نیز یکی از آن‌ها بود.

علیخانی اضافه کرد: در تیرماه پارسال هم مدیریت و برنامه ریزی استان سند توسعه آوج را تهیه و تکمیل و به وزارت کشور ارسال کرد و پس از آن در اسفندماه سال ۹۷ رونمایی از سند و آغاز عملیات اجرایی و تصویب اولویت‌ها در شورای معاونین وزارت کشور در ۲۱ بند تصویب شد.

او ادامه داد: آوج به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته ظرفیت‌های خوبی در گردشگری، کشاورزی و راه، گاز و برق دارد و طی چند جلسه‌ای که در گذشته در وزارت کشور و به تبع آن در استان برگزار شد برنامه‌هایی جهت توسعه آن مطرح شد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گفت : وزارت کشور سازمان بازرسی را موظف به نظارت بر اجرای این سند کرده و استانداری نیز موظف شده است هر ۱۵ روز گزارش فعالیت‌ها را به وزارت کشور ارسال کند.

علیخانی افزود: سرمایه گذاری نهاد‌های تسهیل گر، شناسایی و به کارگیری سرمایه گذاران بخش خصوصی، ایجاد و گسترش صندوق‌های کارآفرینی در روستاها، بهره گیری حداکثری کمک‌های فنی اعتباری استان و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی محصولات آوج از محور‌های مهم برنامه توسعه این شهرستان هستند که باید با همکاری دستگاه‌های مربوط عملیاتی شوند.

انتهای پیام/ک

برنامه راهبری عملیاتی توسعه پایدار آوج به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان محروم  امسال اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار