اینترنت اشیاء هدف اصلی حمله‌های سایبری

بررسی‌های کارشناسان نشان داده است نسل جدید اینترنت اشیاء هدف گسترش بخش وسیعی از حمله‌های سایبری است.

اینترنت اشیاء هدف اصلی حمله‌های سایبریبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق بررسی‌های انجام شده از سوی سازمان‌های امنیتی در کشور‌های مختلف جهان در نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادی بخش زیادی از حمله‌های سایبری متوجه جدیدترین نسل اینترنت یا اینترنت اشیاء (IoT) بوده است.


بیشتر بخوانید: سرویس الکسا اتو با قابلیت آفلاین جدید در خدمت مشتریان


در حال حاضر بسیاری در شرکت‌های فعال در زمینه‌های مختلف صنعت و خدمات ارتباطی مشغول به توسعه و ارتقاء فناوری‌های آنلاین خود و هماهنگ‌سازی آن‌ها با اینترنت اشیاء (IoT) هستند. با جوه به امکانات و قابلیت‌های گسترده IoT می‌توان در بسیار از امور از آن استفاده کرد و با سرعت بسیار بیشتر از سرعت کنونی به انتقال داده و تبادل اطلاعات پرداخت.

اینترنت اشیاء هدف اصلی حمله‌های سایبری

جدیدترین نسل اینترنت طعمه‌ای جذاب برای هکرها

اگرچه شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده اینترنت اشیاء پروتکل‌های خاصی را برای حفظ ایمنی کاربران و غیرقابل نفوذ ساختن شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی در نظر گرفته‌اند، ولی هکر‌ها و کاربران غیرمجاز با اتخاذ روش‌های پیچیده هم‌چنان به شکلی گسترده، سرور‌ها و شبکه‌های ارتباطی IoT را مورد هجوم قرار می‌دهند.

دانشمندان و شرکت‌های مختلف فناوری به دنبال آن هستند که با استفاده از اینترنت اشیاء وابستگی خود به اشخاص و اپراتور‌ها را کم کرده و دستگاه‌های مختلف را با یکدیگر مرتبط سازند تا در صورت نیاز قابلیت‌های هر دستگاه برای جبران کمبود دستگاه دیگر به کارگیری شود. به عنوان مثال در موارد اضطراری گوشی یا ساعت هوشمند کاربران با درک خطر به صورت خودکار موقعیت مکانی کاربر خود را برای مراکز امدادی ارسال کرده و با پلیس، آتش‌نشانی و یا دیگر سازمان‌های امدادی تماس بگیرد.

بخش دیگری که به سرعت در حال توسعه فناوری IoT در محصولات و تولیدات خود است، صنعت خودروسازی می‌‎باشد. صنایع اتومبیل‌سازی مطرح جهان با سرمایه گذاری گسترده به دنبال تولید خودرو‌های خودران هستند. این نوع وسایل نقلیه برای رانندگی ایمن و ارتباط موثر با سایر اتومبیل‌ها و مراکز کنترلی باید از به فناوری اینترنت اشیاء مجهز شوند.

اینترنت اشیاء هدف اصلی حمله‌های سایبری

در هر صورت گستردگی و نفوذ IoT در بخش‌های زیادی از زندگی مردم لزوم ایجاد شبکه‌ای امن و دور از نفوذ هکر‌ها حیاتی ساخته و مطمئنا هرگونه نقص عملکرد در این حوزه باعث ایجاد مشکلات زیادی برای کاربران می‌گردد.

انتهای پیام/

اختصاص یافتن بخش وسیعی از حمله‌های سایبری به فناوری اینترنت اشیاء

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار