افزایش ۵۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در زرند

فرماندار زرند گفت: کشفیات انواع مواد مخدر در ۵ ماه نخست امسال در شهرستان زرند ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی صادق زاده فرماندار زرند امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، با بیان اینکه در پنج ماهه اول امسال بیش از ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در زرند کشف و ضبط شده که نسبت به میزان کل کشفیات ۴۰۰ کیلوگرمی طی پارسال رشد ۵۰ درصدی داشته است، گفت: رشد کشفیات از یک سو قابل تحسین و از سوی دیگر نگران کننده است چراکه نشان از افزایش تقاضا برای مصرف است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با اشاره به دستگیری بیش از ۲۵۰ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر تا کنون، تصریح کرد: در این راستا تشدید مقابله و مبارزه با عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان عمده مواد مخدر نسبت به خرده فروشان طی امسال  از اولویت‌های اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر زرند است.

علی صادق زاده به جدید‌ترین طرح‌های مبارزه و درمان مواد مخدر شهرستان نیز اشاره و خبر داد: یک عدد کمپ جدید و مجهز ترک اعتیاد ویژه مردان زرند با ظرفیت ۶۰ نفری حداکثر تا یک ماه آینده با تلاش بخش خصوصی و تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان راه اندازی و شروع بکار خواهد کرد.

نماینده عالی دولت همچنین با بیان اینکه همیشه آموزش و پیشگیری در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، در بخش طرح‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر بیان کرد: ادارات بهزیستی و مرکز بهداشت با برگزاری کلاس‌های آموزشی صد در صد رایگان پیش از ازدواج، بلوغ، نوجوانی و فرزند پروری و آموزش‌های روانشناسی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و... را به منظور مقابله با مواد مخدر در سطح شهرستان زرند انجام داده اند.

فرماندار زرند در پایان با تاکید بر توجه ویژه به فرهنگ سازی و حفظ بنیان اصلی خانواده‌ها و حمایت از معتادان برای پیش برد آسان ترک اعتیاد آنان، گفت: بر اساس اعتبارات اختصاصی بهزیستی، حداکثر پنجاه درصد هزینه درمان معتادان در مراکز سرپایی و اقامتی میان مدت (کمپ‌های ترک اعتیاد) توسط نهاد مذکور پرداخت می‌گردد.

انتهای پیام/ی

آموزش‌های روانشناسی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در زرند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار