جنوب کرمان، میزبان همایش امنیت و عدالت پایدار

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: همایش امنیت و عدالت پایدار در جنوب استان کرمان با حضور مسئولان کشوری و استانی در روز پنجشنبه ۲۸ شهریور ماه در عنبرآباد برگزار خواهد شد.

جنوب کرمان، میزبان همایش امنیت و عدالت پایداربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدباقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: سومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان در راستای اجرای مفاد میثاق نامه عدالت و امنیت با رویکرد کنترل و کاهش جرائم خشن و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خشونت درشهرستان عنبرآباد برگزار می‌شود.

او افزود: دین باوری و حاکمیت ارزش‌های دینی در جامعه و کاهش کجروی، ناهنجاری و جرائم مستلزم بازتعریف نقش نهاد‌های مذهبی و مردمی است.

او گفت:بدون تردید اقداماتِ علماء، مبلغین مذهبی و معتمدین، متنفذین و سران طوایف می‌تواند با توجه به نقش و جایگاه ویژه‌ای که این افراد در طایفه و منطقه خویش دارند، با احیای آیین‌های بومی و دینی از جمله کدخدامنشی و حل مشکلات با ریش سفیدی در این زمینه بسیار مؤثر باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل استان کرمان عنوان کرد:به منظور اقدام در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی به ویژه خشونت، دادگستری استان طی چند سال اخیر برنامه‌ها و اقداماتی از جمله برگزاری همایش ملی پیشگیری از خشونت؛ چالش‌ها و راهکارها، برگزاری گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان، انعقاد میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار با امضای مسئولین ارشد استان و ائمه جمعه و سران طوایف جنوب و شرق استان، برگزاری نشست هم اندیشی فرمانداران و بخشداران جنوب و شرق استان طراحی و اجرا نموده است.

اسلامی گفت:آمار‌ها بیانگر این واقعیت است که آمار قتل در جنوب استان کرمان ۱۸ درصد کاهش یافته است.

اواز کاهش ۱۷ درصدی آمارقتل در شرق استان در ۴ ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش ۵۶ درصدی آمار قتل در جنوب استان در ۴ ماهه سال جاری نسبت به سال ۹۶، جمع آوری تعداد ۶۹۱ سلاح غیر مجاز و دستگیری تعداد ۱۶۰۰ محکوم متواری از زمان اجرای این طرح تاکنون) خبر داد.

اسلامی افزود:نظر به اهمیت و تأثیر گذاری این موضوع مهم نیازمند استمرار آن و البته پیگیری به جد می‌باشد، به همین منظور؛ سومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان برگزار می شود.

انتهای پیام /ح

همایش امنیت وعدالت پایدار درجنوب کرمان

برچسب ها: دادگستری ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار