کارگاه آموزشی کشت گلخانه ای در جنوب کرمان

مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: توجه به شروع فصل زراعی سال جاری آموزش کارشناسان و گلخانه داران منطقه جنوب کرمان، امری ضروریست که این دوره آموزشی محقق شد.

کارگاه آموزشی کشت گلخانه ای در منوجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان از کرمان پونه نامور مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی سازمان گفت: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی جهت توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای برای تولید محصولات با کیفیت، داشتن کشاورزی پایدار، افزایش بهره‌وری آب و درآمد کشاورزان دوره آموزشی برگزار شد.

او افزود: با توجه به شروع فصل زراعی ۹۹_۱۳۹۸ و ضرورت آموزش کارشناسان و گلخانه داران منطقه جنوب کرمان، مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت و انجمن گلخانه داران جنوب کرمان برگزار شد.

نامور گفت:کارگاه و بازدید آموزشی ترویجی "توسعه کشت گلخانه‌ای"با موضوعات پرورش و تغذیه نشاء سبزی و صیفی، آماده سازی بستر کاشت و تغذیه محصولات گلخانه‌ای رابرگزار شد.

او تصریح کرد : این کارگاه و بازدید آموزشی ترویجی بر اساس نیاز سنجی‌های انجام شده، قبل از شروع فصل زراعی و با دعوت از گلخانه داران هفت شهرستان منطقه، کارشناسان و مروجین مسئول پهنه‌های تولیدی مرتبط با موضوع گلخانه به صورت عملی در گلخانه علی برخوری و به صورت تئوری در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت برگزار گردید.

اوافزود: در این کارگاه و بازدید آموزشی ترویجی موضوعاتی نظیر آشنایی با سیستم‌های کاشت و پرورش نشاء سبزی و صیفی شاسی‌های کشت، آماده سازی بستر کاشت، روش نمونه برداری از خاک و آب برای آزمایش خاک، تغذیه محصولات گلخانه‌ای و مطرح شد.

انتهای پیام/ح

کارگاه آموزش کشت های گلخانه ای جنوب کرمان

برچسب ها: کارگاه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار