احتمال افزایش ۱۰ دلاری هر بشکه نفت به دنبال حملات پهپاد‌ی به عربستان

تحلیلگران نفت به دنبال حملات پهپادی انصارالله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو پیش‌بینی کردند بهای طلای سیاه تا بشکه‌ای ۱۰ دلار افزایش قیمت را تجربه کند.

احتمال افزایش ۱۰ دلاری هر بشکه نفت به دنبال حمله پهپاد‌های یمنی به عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «سی‌ان‌بی‌سی»، تحلیلگران نفت پیش‌بینی کردند پس از حمله پهپاد‌های یمنی به تاسیسات نفتی عربستان که توقف نیمی از تولید نفت این کشور را به دنبال داشت، ممکن است بهای این طلای سیاه تا بشکه‌ای ۱۰ دلار افزایش یابد.

روز گذشته ده فروند پهپاد انصارالله یمن دو پالایشگاه بقیق و خریص از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار دادند که به دنبال آن تولید روزانه ۵.۷ میلیون بشکه نفت این کشور متوقف شد.

هر چند بنا به گفته کارشناسان، هنوز برای تخمین میزان دقیق خسارات و مدت زمان بازسازی این خرابی‌ها بسیار زود است، اما کارشناسان پیش‌بینی کردند تاثیر این اتفاق بر بازار نفت می‌تواند افزایش دو رقمی قیمت‌ها باشد.

«اندرو لیپو» رئیس شرکت نفت لیپو در این خصوص گفت: «این اتفاق بزرگی است. انتظار دارم بازار عصر یکشنبه با افزایش ۵ تا ۱۰ دلار در هر بشکه روبرو باشد».

«کوین بوک» رئیس تحقیقات مرکز انرژی «کلییر ویو» نیز گفت: «مدت زمان تعمیرات که ممکن است هفته‌ها و یا ماه‌ها به طول انجامد تعیین کننده تاثیر این اتفاق بر قیمت‌ها خواهد بود».

بوک در یادداشتی نیز اعلام کرد: «با پیش‌فرض‌های اولیه ما که شامل ارزیابی‌های عمومی از ظرفیت ذخایر استراتژیک نفت و ذخیره اوپک است  افزایشی حدود ۶ دلار در هر بشکه نفت در پی خواهد داشت».

باب مک نالی، رئیس گروه انرژی «راپیدان» نیز گفت: «با فرض آنکه صدمات خفیف بوده باشد احتمال افزایش چند دلاری قیمت‌ها وجود دارد، اما چنانچه این حادثه به اقدامات تلافی‌جویانه ختم شود فکر می‌کنم به راحتی بهای نفت بیش از ۱۰ دلار افزایش خواهد یافت».

روبرتو فریدلندر، رئیس تجارت انرژی «سی پورت گلوبال» نیز در این خصوص پیش‌بینی کرد بسته به زمان بازگشت این تاسیسات به تولید بهای نفت ممکن است تا ۱۰ دلار افزایش یابد.

روز گذشته، پهپاد‌های یمنی تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان سعودی را هدف قرار دادند و به دنبال آن آتش‌سوزی وسیعی در آنجا به وقوع پیوست. شدت خرابی‌های این حملات به حدی بوده است که وزیر انرژی عربستان از توقف فعالیت این تاسیسات و تولید نیمی از نفت این کشور در پی این حمله خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهای نفت ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داور
۰۴:۰۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
رسانه های دروغگو در دست امریکا و اسراعیل هست و برای اونا تبلیغ میکنن
اونا دقیق نمیگن خسارت تا چه اندازه بوده و فعلا ماست مالی میکنن تا بازار به هم نریزه
فعلا قیمت بالا نمیره تا وقتی مردم متوجه بشن که عرضه نفت نسبت به تقاضا کم شده و اونوقت هست که قیمت میره بالا که اینم چند روز زمان میبره
Germany
ناشناس
۰۲:۳۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
کاش کامل منفجر میشد
خخخ
وهابی ها باید نابود بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
چه خوب و عالی
نفت ایران هم گرون میشه پس
آخرین اخبار