استاندار خراسان رضوی:

۱۰۰ سال نفت فروختیم/ اقتصاد ایران وابسته به طلای سیاه است

استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ سال است که نفت می‌فروشیم و اقتصاد ما به این طلای سیاه وابسته شده، به همین جهت دشمن روی تحریم خرید نفت متمرکز شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در بازدید از سازمان بازرسی استان، گفت: ۱۰۰ سال است که نفت می‌فروشیم و در نتیجه آن، اقتصاد کشور ما به این طلای سیاه وابسته شده است و به همین دلیل در حال حاضر دشمنان روی مسئله تحریم خرید نفت کشور متمرکز شده اند.

او با بیان اینکه شرایط امروز کشور با قبل بسیار متفاوت است، ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلفی از جمله امنیت پایدار، تکنولوژی، پزشکی، علم و فناوری به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است که قابل مقایسه با برخی از کشور‌های همسایه نیست.

استاندار خراسان رضوی گفت: مسئولان کشور تصور داشتند که دولت‌ها می‌توانند زمینه توسعه را فراهم کنند در حالی که شرکت‌های توانمند می‌توانند زمینه توسعه جوامع را ایجاد کنند.

رزم حسینی افزود: تا امروز با حدود ۹۰ شرکت معین اقتصاد مقاومتی قرارداد بسته شده است که ۸۰ درصد آن‌ها بخش خصوصی محسوب می‌شوند؛ این شرکت‌ها در صورت برنامه ریزی درست، زمینه توسعه جوامع محلی پیرامون فعالیت اقتصادی خود را فراهم خواهند کرد.

او تصریح کرد: سپرده‌های بانکی خراسان رضوی در پایان اردیبهشت ماه امسال  به ۱۰۷ هزار میلیارد تومان رسیده است که معادل یک چهارم بودجه کشور است، اما فقط ۵۴ درصد این سپرده‌ها تسهیلات داده شده و مابقی به مرکز منتقل شده است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که فرهنگ و اقتصاد پیوند جدایی ناپذیری با هم دارند، گفت: کاملا مشخص است هر کار اقتصادی که انجام شود بلافاصله آثار خود را در حوزه فرهنگ برجای می‌گذارد.

رزم حسینی افزود: علی رغم همه تهدیدات اگر اعتقاد به وحدت رویه و اهداف داشته باشیم و بپذیریم که اقتصاد و فرهنگ پیوندی گسست ناپذیر دارند می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم.
 
انتهای پیام//ف.س
 

 اقتصاد مکمل فرهنگ است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.