۱۵ میلیارد زکات در لرستان جمع آوری شده است

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌ شده است.

 جاسم محمدی فارسانی از تحقق ۸۹ درصدی برنامه زکات در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: شورای زکات در روستاها و شهرستان‌های استان به‌عنوان متولی جمع‌آوری و هزینه کرد زکات زیر نظر کمیته امداد تشکیل‌شده که هدف آن توسعه و ترویج سنت حسنه پرداخت زکات واجب و زکات مستحبی است.

وی به تعداد روستاهای دارای اقلام مشمول زکات اشاره کرد و افزود: از مجموع دو هزار ۸۶۱ روستا در استان لرستان یک هزار ۸۱۷ روستا شرایط پرداخت زکات رادارند.

مدیرکل کمیته امداد لرستان به همکاری سه هزار و ۳۰۰ عامل افتخاری زکات در لرستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۷۰ مبلغ روحانی به‌صورت مقطعی و افتخاری در بحث ترویج احیاء فرهنگ زکات مشارکت دارند و مابقی در رده‌های روستا عامل زکات هستند.

محمدی فارسانی هزینه کرد زکات را در دو سرفصل امور محرومین و پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه ذکر و خاطرنشان کرد: اولویت اول توزیع زکات کمک به محرومین درزمینه تهیه جهیزیه، درمان، مسکن، معیشت و کمک‌های موردی هست و در سرفصل پروژه‌های عمرانی احداث، بازسازی، تعمیر و تجهیز مساجد، خانه عالم، غسالخانه، حسینیه و سایر پروژه‌ها با تصویب شورای زکات هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ب

جمع‌آوری ۱۵ میلیارد زکات در لرستان

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.