کمبود ۱۷۰ معلم ابتدایی در بویراحمد

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: این شهرستان با کمبود ۱۷۰ معلم در مقطع ابتدایی مواجه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  علی حسن زاده رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: ۴۲۰۰ معلم در حال کار و حدود ۲۷۰۰ معلم بازنشسته در این شهرستان داریم که حدود ۱۷۰ معلم در مقطع ابتدایی کمبود داریم و این مساله را به اداره کل آموزش و پرورش اعلام کردیم که قرار است این کسری معلم برطرف شود.

او اظهار کرد: تاکنون ۵۲ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان بویراحمد ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۲ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی و سایر دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود: با پیش دبستانی‌ها و بزرگسالان پیش بینی می‌شود این تعداد در شهرستان بویراحمد به ۷۵ هزار دانش آموز برسد.

حسن زاده با بیان اینکه حدود ۵۵۰ مدرسه در شهرستان بویراحمد وجود دارد،گفت : از ۱۵ تیر تا ۱۵ مهر اصل فعالیت‌های آموزش پرورش در ارتباط با تعمیر و تجهیز مدارس، ثبت نام دانش آموزی، ساماندهی نیروی انسانی، انتخاب و انتصاب مدیران و ایجاد فضای شاداب برای دانش آموزان است و در صورتی که کار‌ها خوب پیش برود پروژه مهر خوبی خواهیم داشت که ما نباید هیچ کلاس بدون درسی داشته باشیم.

او ادامه داد: حدود ۱۰۳ مدرسه در شهرستان بویراحمد فرسوده، قدیمی و نیازمند تعمیرات جزئی است و حدود ۹۵ مدرسه در سیل اخیر آسیب دیدند که بیشتر این آسیب‌ها در شهر یاسوج بوده و با کمکی که از سوی فرمانداری و وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت تا حدودی این مدارس بهبود یافتند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد عنوان کرد: مدارس محدوده سررود شمالی (بلهزار و مادوان) و سررود جنوبی (نجف آباد و اکبرآباد و سرآبتاوه) با توجه به تراکم بالای جمعیت دانش آموزی در ساختمان‌های استیجاری هستند و تعداد زیادی از مدارس این مناطق نیاز به تعمیر دارند که حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات جهت تجهیز مدارس درحال آماده سازی است که بعضی را در اختیارشان قرار دادیم و بعضی را به زودی تحویل می‌دهیم.

حسن زاده بیان کرد: امسال با هماهنگی سازمان نوسازی مدارس کشور و پیگیری نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا امکانات خوبی در اختیار این دو شهرستان قرار گرفته که قابل قبول است. حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بویراحمد و دنا پیش بینی شده که با رایزنی نماینده و نوسازی مدارس کشور در اختیار شهرستان قرار خواهد گرفت.

او اظهارکرد: اول مهر ماه سه جشن شکوفه ها، عاطفه‌ها و جوانه‌ها به مناسبت شروع مدارس برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: جشن زنگ مهر مقاومت نیز که اول مهر در یکی از مدارس شهر یاسوج با حضور مسئولان شهرستانی و استانی به صورت نمادین برگزار می‌شود.

حسن زاده افزود: همه اقدامات لازم را انجام داده ایم تا این جشن‌ها به خوبی برگزار شوند و امسال همه زیرساخت‌ها و امکانات نسبت به سال‌های قبل خیلی بهتر آماده شده است و می‌خواهیم سال تحصیلی بدون دغدغه داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه هم اکنون ۵ پروژه ناتمام مدرسه درحال ساخت داریم، بیان کرد: از نظر تجهیزات میز و صندلی مشکلی در شهرستان بویراحمد نداریم و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نسبت به سال گذشته بهتر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بیان کرد: در خصوص سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش آموزان برای مدارسی که خواهان استفاده از سرویس مدارس هستند سال گذشته به پنج شرکت واگذار کردیم و ۴۹۰۰ دانش آموز از حمل و نقل عمومی شامل مینی بوس و اتوبوس استفاده کردند.

حسن زاده گفت: شرایط انتخاب این سرویس‌ها داشتن مجوز تاییدیه از اتوبوسرانی، مدارک اخلاقی، فنی ماشین که پلیس راهور تایید کند، کارت سرویس و پروانه حمل و نقل از اتوبوسرانی است.

 انتهای پیام/غ

۱۰۳ مدرسه فرسوده در شهرستان بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.