سرقت در گیلان افزایش یافت

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان از افزایش ۶۸ درصدی سرقت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ فرهاد فلاح کریمی، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان گفت: بر اساس آمار‌ها در ۵ ماهه نخست امسال، آمار وقوع سرقت در استان نسبت مدت مشابه پارسال حدود ۶۸ درصد افزایش یافته است.

او، با بیان اینکه در این مدت ۵ هزار و ۴۲۲ سارق در استان دستگیر شدند، افزود: ۲۶ درصد از سرقت‌های انجام شده سرقت‌های خرد شامل سرقت کابل و تأسیسات مخابرات، دریچه‌های چدنی آب و فاضلاب، پمپ مزارع، لوازم مردم و دوچرخه است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در ۵ ماه و نیم نخست امسال ۱۲ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده در یگان‌های پلیس تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

سرهنگ فرهاد فلاح کریمی، با بیان اینکه حدود ۷۶ درصد از سرقت‌های انجام شده در استان، با استفاده از سامانه‌های نوین پلیس کشف و اموال به مالباختگان برگشت داده شده است افزود: پس از سرقت‌های خرد حدود ۱۸ درصد از سرقت‌های انجام شده در گیلان سرقت از منازل است و سرقت از اماکن خصوصی استان مانند محل‌های کسب و کار، کارخانجات، انبارها، اماکن دولتی نظیر مدارس و مساجد هم در رتبه سوم از لحاظ فراوانی سرقت قرار دارند.

او، با اشاره به اینکه ۹ درصد از سرقت‌های انجام شده در استان مربوط به سرقت محتویات خودرو‌ها است، گفت: بر اساس آمار ۷ درصد از سایر سرقت‌ها مربوط به سرقت قطعات خودرو و ۳ درصد سرقت اتومبیل است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان، با بیان اینکه مجرمان در امر سرقت از منازل بیشتر روی سرقت نقدینگی و زیورآلات متمرکز هستند، افزود: ۴۵ درصد سرقت‌های انجام شده از منازل در استان گیلان از سمت بالکن واحد‌های مسکونی انجام می‌شود بنابراین تجدیدنظر در طراحی ساختمان‌ها بسیار ضروری است.

 

انتهای پیام/م.ع

رشد ۶۸ درصدی وقوع سرقت در گیلان

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.