ردیابی مگس مدیترانه‌ای در بیش از ۴۰۰ هکتار از باغ‌های محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای از ابتدای امسال تاکنون در ۴۵۰ هکتار از باغ‌های مرکبات و سیاه ریشه این شهرستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد صادقی مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفات مهم و خطرناک باغها است، گفت: این آفت در مازندران ۵ تا ۶ نسل دارد و در شرایط مساعد می‌تواند در تمام طول سال زاد و ولد کند.
 
او در خصوص چگونگی خسارت مگس میوه مدیترانه‌ای، افزود: مگس ماده در پوست میوه تخم‌ریزی و لارو از گوشت میوه تغذیه می‌کند که در اثر لارو که شدگی و تغییر رنگ در میوه مشاهده می‌شود.

صادقی درباره کنترل آفت مگس میوه مدیترانه‌ای گفت: نصب تله‌های جلب‌کننده یا تله‌های زرد چسبنده در باغات آلوده، جمع‌آوری و مدفون کردن میوه‌ها در عمق ۵۰ سانتی‌متری خاک، محلول‌پاشی تنه و سرشاخه‌های اصلی درخت به ویژه قسمت‌های آفتاب‌گیر درخت با پروتئین هیدرولیزات ۳ تا ۵ درصد به همراه سم مالاتیون به میزان ۲ در هزار از ۲۰ الی ۲۵ روز قبل از برداشت محصول هر ۷ تا ۱۰ روز طعمه پاشی گردد (حداقل ۲ بار) راهکار‌های کنترل این آفت است.

او با اشاره به اهمیت برداشت تمامی میوه‌های نارنگی، پرتقال، لیمو، نارنج، خرمالو و ازگیل قبل از فصل زمستان از سطح باغها، افزود: باغداران از نقل و انتقال میوه‌های آفت‌زده جلوگیری و نسبت به انجام مبارزه زراعی در فصل سرما وبرای از بین بردن شفیره‌های این آفت اقدام کنند.

صادقی ادامه داد: امسال ۱۴۲ کلاس آموزشی و ترویجی مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای با 2 هزار و ۶۵۰ نفر فراگیر تشکیل و به ۹۰۰ نفر نیز آموزش انفرادی ارائه شد.
انتهای پیام/س
 

ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در باغ های محمود آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.