کارشناس اداره حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد گفت: انار‌های زودرس شیرین جهت کاهش خسارت آفت‌های انار باید برداشت شوند.

سید اسماعیل سجادی پور، کارشناس اداره حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با تاکید بر برداشت انار‌های زودرس شیرین گفت: این انار‌ها اگر برداشت نشوند خسارت‌های زیادی را از طریق آفت‌ها به همراه دارند.

سجادی پور با اشاره به جلوگیری از افزایش آفت مگس مدیترانه‌ای افزود: انار‌های آفت زده را حتما جمع آوری و در عمق نیم متری خاک دفن یا به مدت یک روز در آب غوطه ور کنند.

کارشناس اداره حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد با اشاره به روند افزایش نسبی دما تا پایان هفته جاری و امکان اینکه باغداران به دلیل عطش درختان را پُربار آبیاری کنند اضافه کرد: برای جلو گیری از ترکیدگی انار‌ها باغ‌های انار به صورت منظم و سبُک، شبانه آبیاری شوند.

او با توجه به زمان رنگ گیری انار‌ها برای رنگیری بهتر و مقاومت به ترکیدگی افزود: باغداران در این بازه زمانی می‌توانند از کود‌هایی با نیترات پتاسیم و ترکیبات کلسیم استفاده کنند.

اسماعیل سجادی پور تصریح کرد: باغداران انار می‌توانند جهت تهیه طعمه مسموم برای انجام عملیات تله گذاری و طعمه پاشی برای ردیابی و کنترل آفت مگس مدیترانه‌ای به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ص

برداشت انار‌های زودرس شیرین 

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.