رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان؛

فرنگی کاران برتر ۳ وزن دوم مشخص شدند/ ایران در جایگاه دوازدهم

نفرات برتر مسابقات سه وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان در شهر نورسلطان کشور قزاقستان مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات سه وزن دوم (۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم) کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک روز‌های ۲۴ و ۲۵ شهریورماه در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد.

در پایان مسابقات سه وزن دوم تیم روسیه با ۱۰۶ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم‌های گرجستان، ازبکستان، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان و ژاپن به ترتیب با ۶۴، ۵۱، ۴۷، ۴۵، ۴۱ و ۴۰ امتیاز در جایگاه‌های دوم تا هفتم قرار دارند. تیم ایران نیز با ۳۵ امتیاز در جایگاه دوازدهم است.


بیشتر بخوانید:قاسمی و نجاتی مغلوب شدند و به دیدار رده بندی رسیدند/ حسرت ایران برای مدال طلا


در وزن ۶۷ کیلوگرم حامد تاب در دور اول مقابل اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان المپیک و جهان از کوبا با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. تاب در این گروه مقابل میهایل میهوت از رومانی با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۲ بر یک زاخاری برگ از سوئد را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر از سد اسلام عباس اف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. طاهری در این مرحله مقابل دنیس کودلا دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از آلمان در یک کشتی پایاپای و در حالی که داوران بار‌ها کشتی را برای درمان کشتی گیر آلمانی قطع کردند و مانع حملات نماینده کشورمان شدند، با نتیجه ۱ بر ۱ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی مقابل ژان بلینیوک قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از اوکراین، طاهری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه ۵ بر یک از سد پیتر اوهلر از آلمان گذشت وی در دور بعد مقابل کریل میلوف دارنده مدال نقره جهان از بلغارستان با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری دست یافت و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل گابریل روسیلو کایند از کوبا با نتیجه ۵ بر ۴ پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. ساروی در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها راه یافت. ساروی در این دیدار مقابل جنگ ایلدیم دارنده برنز المپیک و جهان از ترکیه با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اسامی نفرات برتر این رقابت‌ها (اول تا پنجم) که سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز کسب کردند به شرح زیر است:

۶۷ کیلوگرم: ۱- اسماعیل بوررو مولینا (کوبا) ۲- آرتم سورکوف (روسیه) ۳- ماته نمس (صربستان) و فرانک استابلر (آلمان) ۵- فردریک بیرهوس (دانمارک) و (محمد ابراهیم السید (مصر) ... ۲۶- حامد تاب (ایران)

۸۷ کیلوگرم: ۱- ژان بلینیوک (اوکراین) ۲- ویکتور لورینچ (مجارستان) ۳- دنیس کودلا (آلمان) و رستم آساکولوف (ازبکستان) ۵- میکالای استادوب (بلاروس) و آتابک عزیزبیکوف (قرقیزستان) ... ۱۲- رامین طاهری (ایران)

۹۷ کیلوگرم: ۱- موسی اولویوف (روسیه) ۲- آرتور الکسانیان (ارمنستان) ۳- میهایل کاجایا (صربستان) و جنگ ایلدیم (ترکیه) ۵- تادیوز میچالیکا (لهستان) و گئورگی ملیا (گرجستان) ... ۷- محمدهادی ساروی (ایران)

در رقابت‌های سه وزن پایانی که فردا به پایان می‌رسد علیرضا نجاتی و امیر قاسمی منجزی در اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم ضمن کسب سهمیه المپیک در دیدار رده بندی حضور دارند و محمدعلی گرایی نیز در گروه بازنده‌ها قرار دارد و در صورت راه یابی به دیدار رده بندی سهمیه المپیک را نیز کسب می‌کند.


بیشتر بخوانید:آزادکاران ایران راهی نورسلطان می شوند


انتهای پیام/

۱۸ کشتی گیر سهمیه المپیک را بدست آوردند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار