گزارش‌ها حاکی از آن است که دو روز پس از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی، این کشور خط لوله انتقال نفت خود به بحرین را بسته است.

بسته‌شدن خط‌لوله انتقال نفت عربستان به بحرین پس از حمله به تاسیسات آرامکوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، امروز گزارش‌ها حاکی از آن بود که عربستان سعودی دو روز پس از حمله پهپاد‌های یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو، خط‌ لوله انتقال نفت به بحرین را به دلیل کاهش تولید مسدود کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود نوشت خط‌ لوله‌ای که روزانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار بشکه نفت به شرکت باپکو بحرین منتقل می‌کرد به دلیل کاهش تولید ناشی از حملات پهپادی مسدود شده است.

بنا بر گزارش‌ها، باپکو به دنبال تامین حمل دو میلیون بشکه نفت عربستان سعودی از طریق کشتی است.

در همین حال تلویزیون الجزیره گزارش داد، شرکت نفتی باپکو بحرین تعدادی از بخش‌های خود را در پالایشگاه الستره بحرین به حال تعطیل در آورده است. از جمله بخش‌های تعطیل شده بخش تقطیر نفت خام است.

روز شنبه، عربستان مجبور شد دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» (متعلق به شرکت آرامکو) در شرق این کشور را که مورد هدف ده فروند پهپاد یمنی قرار گرفته بود، تعطیل کند که پس از آن اعلام شد تولید نفت ریاض به نصف کاهش یافته است.

به دنبال این حادثه، در اوایل روز جاری گزارش شد واشنگتن قصد دارد همکاری‌های اطلاعاتی خود را با ریاض گسترش دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار